×
Kövessen minket Facebook-on is!

Már követem az oldalt!

Töredéke az elektromos autók töltésének költsége a benzin vagy a dízel árához képest

 

Egyre több a zöld rendszámos autó az utakon, ehhez pedig további villámtöltők és ultratöltők telepítésére van szükség. A Magyar Közút és az elektromobilitás hazai fejlesztését célul kitűző e-Mobi közösen dolgozik a hazai elektromos infrastruktúra fejlesztésén. 32 ezer kilométernyi közúthálózaton helyeznek ki töltőállomásokat, némelyiket napelemmel felszerelve.

Az e-Mobi 600-nál több töltőállomást üzemeltet jelenleg, nagyjából 1200 töltési ponttal, és ez a szám napról napra növekszik. Egy elektromos autó töltése hosszabb időt vesz igénybe, ezért a villámtöltő-hálózatot sűríteni kell, hogy a megnövekedett igényeket fennakadás nélkül ki tudják elégíteni.

Verdes Máté, a Magyar Közút intelligens közlekedési rendszerek osztályának vezetője az M1 Kék bolygó című műsorában elmondta, hogy a Magyar Közút számára fontos, hogy olyan funkciókat, szolgáltatásokat vezessenek be az országos közúthálózaton, amelyek az utazók kényelmét növelik.

Ma már 100 kilométerenként van egy villámtöltő az utakon, jellemzően pihenőhelyeken, de áruházak parkolóiban is, azonban még így is fejleszteni kell ezeket a rendszereket, leginkább a praktikusság irányába.

„Nagyon fontos, hogy az autó töltése egy olyan folyamat legyen, ami nagyon egyszerű és biztonságos. (…) Ma már egyre megbízhatóbbak a töltőberendezések és a mögöttes szoftver is, és arra törekszünk, hogy a kiszolgálás minél egyszerűbb, és minél magától értetődőbb legyen” – hangsúlyozta Balogh Szabolcs, az MVM Mobiliti Kft. ügyvezetője.

Az elektromos autók infrastruktúrájának fejlesztése szoros kölcsönhatásban áll az eladásokkal.

Azokban az országokban növekszik igazán az elektromos autók száma, ahol a töltőállomásokat nagymértékben fejlesztik, és állami támogatás van az elektromos autók vásárlására.

A nyilvános töltésnek körülbelül 2,3 liter benzinnek vagy dízelnek megfelelő költsége van 100 kilométerre, így amellett, hogy környezetbarát, hosszú távon megtérül a használata.

A kormány évek óta jelentős anyagi támogatást nyújt az elektromos személyautók és kerékpárok vásárlásához, ez látszik az eladásokban is. Bár a tavalyi évben az újautó-eladások Európában és Magyarországon is csökkentek, a zöld rendszámos autók száma 62 százalékkal nőtt hazánkban, ami meghaladja az európai növekedés ütemét.


A címlapfotó illusztráció.