Ennek az elektromos autónak tekintete van

 

Már előjegyezhető interneten az új Volkswagen ID. 3 széria első modellje. A cég szerint az elektromobilitás új kora kezdődhet. Az autó formájának megtervezésében magyar formatervezők is részt vettek.

Képek jelentek meg a Volkswagen új generációs, azaz ID. 3 széria első modelljéről. Bár a gyártó még nem leplezte le végleges formáját, minden létező csatornán egy üzenetet közvetít: „csak elektromos”. A cég forradalminak tekinti az ID új kialakítását, a gomb nélküli, letisztult kivitelt, bár az meglehetősen hasonlít a BMW egy hasonló modelljéhez.

Az elektromobil formájának megtervezésében magyar formatervezők – Száz Ákos és Fogarasi-Benkő László is részt vettek. A most megjelenő ID. 3 meglehetősen hasonlít egy 2016-os tanulmányi modellhez. Fogarasi-Benkő László megosztotta a hirado.hu-val, mi volt a Volkswagen elképzelése az elektromos autóval kapcsolatban.

„Több száz ember dolgozik egy ilyen projekten. Mi a koncepció és a külső forma tervezésében vettünk részt. Ez a cég első, kifejezetten elektromosnak és önvezetőnek tervezett autója, így új elképzelésekre volt szükség. A feladat az volt, hogy tervezzük meg a VW elektromos városi kisautóját, amely egyben önvezető funkcióval is bír. Az egyik különlegessége, hogy az autónak tekintete van, a szemei mozognak. A lámpában levő, szemekre emlékeztető LED-ek végigkövetik a zebrán átsétáló gyalogost. Mintegy jelezve, hogy az autó észlelte a gyalogost, és megvárja, míg áthalad” – magyarázta Fogarasi-Benkő László a hirado.hu -nak.

A gyártás 2019 végén kezdődik meg, a megrendelések teljesítését 2020 áprilisától kezdik meg. A Volkswagen kereskedelmi igazgatója azt mondta, a cégnél most kezdődik az elektromos-mobilitás új kora – írja cikkében az Electrive. Jochen Sengpiehl szerint a „most már tudod” („now you can”) mottó inspirálhatja a vevőket. A szlogen azt jelenti, hogy az elektromos autók elérhetők, és a fogyasztók képesek elektromos autót vásárolni.

A fejlesztők hangsúlyozták, hogy a futurisztikus külső ellenére a modell teljes értékű Volkswagen, vagyis egy szokásos családi autó, és nem valamiféle fantázia a jövőből. Az elektromobil világpremierje egyébként a szeptemberi Frankfurti Autószalonon lesz. Utána lehet csak leadni kötelező érvényű megrendelést rá.

Az Auto Motor und Sport német autósmagazin információi szerint egyébként a Volkswagen 2025-ig legalább egymillió forintos veszteséggel számol minden eladott elektromos autó után. Miután azonban a villanyautók gyártása gazdaságossá válik, a bevétel meghaladhatja a nem elektromos autókét.