×
Kövessen minket Facebook-on is!

Már követem az oldalt!

Visszahúzódóban a járvány, csökkent a Netflix-előfizetők száma

 

Nagy esés tapasztalható a Magyarországon is közkedvelt streamingszolgáltató feliratkozóinak számában az idei év első három hónapját figyelembe véve. Ezzel hivatalosan is lezártnak tekinthető a járványhelyzet okozta növekedéshullám az előfizetők számában.

 

Az amerikai cég beszámolója szerint 2021 első negyedévében négymillió feliratkozóval bővült a repertoár. Ez kétmillióval kevesebb az eredetileg tervezett hatnál — összehasonlításképp az előző év utolsó három hónapjában nyolcmillió új személy fogadta el az előfizetés feltételeit. Érdekességképp, a cég részvényárfolyama 11 százalékos zuhanást produkált ebben az időszakban.

A szolgáltató szerint a csökkenés mértéke várható volt, hiszen a tavalyi járványkitörés óriási pénzbeli nyereséget generált, aminek következtében az elérhető film- és sorozat felhozatal stagnál, az pedig kisebb számú feliratkozóhoz vezet. A vállalat piaci helyzetét a nézőkért folytatott verseny további résztvevői is befolyásolhatják, hiszen ma már a Disney+, a Peacock, az Apple és a Hulu jelenlétével is számolni kell. A Netflix a részvényeseknek írt levelében említi (a levél a Twitter bejegyezésben szereplő linkre kattintva érhető el):

„Az előző évi dinamikák hozzájárultak az idei év eddigi szűkebb kínálatához, ami kisebb számú feliratkozót generál. Nem gondoljuk viszont, hogy a konkurenciaharc ennek következtében változna,

piaci esélyeinkre mindez nem jelent veszélyt.”

2020-ban a Netflix 36 millió előfizetővel lett gazdagabb, aminek köszönhetően átlépte a 200 milliós határt és Hollywood legnagyobb streamingszolgáltatójává lépett elő. Érdekesség, hogy a feliratkozók a negyedik negyedévben ráadásul nagyrészt (83 százalékban) az Egyesült Államokon kívülről jöttek. A társaság árbevétele 24 százalékos növekedést produkál évről évre.

A címlapfotó illusztráció.