×
Kövessen minket Facebook-on is!

Már követem az oldalt!

Egy ház árába kerül az Audi „legizmosabb” e-sportkupéja

 

Az Audi bemutatta az e-tron GT-t, egy drága, nagy teljesítményű elektromos autót, amely a Porsche első elektromos autójához, a Taycanhoz kifejlesztett technológiára épült.

(Forrás: Audi-mediacenter)

Az Európában tavasszal megjelenő e-tron GT ára 99 800 eurótól, vagyis 35,6 millió forinttól, a csúcs specifikációjú RS verzió pedig 138 200 eurótól, vagyis hozzávetőleg 50 millió forinttól indul. Ezután az autó nyáron jelenik meg az Egyesült Államokban, ahol az alap GT 99 900 dollárnál, az RS pedig 139 900 dollárnál kezdődik majd – írja a The Verge.

Ennyi pénzért a vevők a létező legnagyobb teljesítményt kapják, amelyet az Audi eddig kiszorított egy elektromos autóból. A szokásos e-tron GT 350 kW teljesítményt, azaz nagyjából 470 lóerőt képes leadni, míg az RS változat 440 kW-ot vagy 590 lóerőt. Az úgynevezett „overboost” vagy „túlhajtás” módban ezek a számok 522, illetve 637 lóerőre ugranak.

Overboosttal és indításvezérléssel az e-tron GT 4,1 másodperc alatt képes óránként 100 kilométeres sebességre gyorsulni, az RS verzió pedig 3,3 másodperc alatt futja meg ugyanezt. Nem rossz egy olyan autó esetében, amely körülbelül 2300 kilogrammot nyom!

(Forrás: Audi-mediacenter)

Mindkét modell ezt a teljesítményt egy ikermotoros, összkerékhajtású elrendezéssel éri el, amelyet egy 93 kilowattórás akkumulátor hajt (nettó 85 kWh hasznos energiával).

Az Audi szerint mindössze öt perc töltéssel 100 kilométer megtételéhez elegendő töltöttség érhető el, ha olyan gyorstöltő hálózathoz kapcsolódik az autó, mint amilyen az anyakonszern Volkswagen Electrify nevű rendszere.

Ha ezek a számok ismerősen hangzanak, az azért van, mert pontosan ugyanazok a beállítások, mint a Porsche Taycan esetében. A Porsche első elektromos autójához kifejlesztett hajtásláncot az Audi rendelkezésére bocsátották a GT-hez. Ennek ellenére még ugyanazon a futószalagon készül, mint az R8-as sportautók.

A Porsche Taycan, a márka első teljesen elektromos autója (Fotó: MTI/EPA/Felipe Trueba)

Az Audi szerint az alap e-tron GT-nek teljes töltéssel több mint 488 km-et kell tudnia megtennie, még ha ez az európai WLTP szabvány szerinti adat is. Amerikai sajtóközleményében az Audi a standard GT-hez 383 kilométeres, az RS-hez pedig 373 kilométeres hatótávolságot említ, bár ezek nem hivatalos EPA hatótávolság-becslések.

Annak ellenére, hogy ilyen drága autó, az alap E-Tron GT árcédulája még magasabbra emelkedik azon vásárlók számára, akik a német autógyártó legfejlettebb technológiáival kérik a járművet. Az RS esetén még masszázsülések is kérhetők felárért cserébe.

Összességében az e-tron GT felveszi a verseny az új Tesla Model S-sel és a mély zsebű ügyfeleknek lehetőséget kínál a Porsche Taycan szintű teljesítmény elérésére egy másik köntösben.