×
Kövessen minket Facebook-on is!

Már követem az oldalt!

Pofátlan lépésre szánta el magát a YouTube

 

Ha eddig nem volt elege a reklámokból, most az lesz.

Az Általános Szerződési Feltételek szerdai frissítésében a YouTube bejelentette, hogy mostantól olyan videók előtt is betesz hirdetéseket, amelyeket olyan felhasználók készítettek, akik még nem tagjai a partnerprogramnak, de a reklámbevételekből az alkotók egy fillért sem látnak – írja a Gizmodo.

A YouTube partnerprogramja lehetővé teszi, hogy a nagyobb megtekintésszámot generáló felhasználók megkapják a videóik előtt lejátszott hirdetésekből származó bevétel egy részét. Ezt a lehetőséget zárja be az óriáscég a mostani döntéssel, pedig sok tartalomgyártónak segítettek ezek az összegek.

A döntés bírálói szerint egyszerű pénzéhségről van szó, mivel a kisebb csatornák videóin akar nyerészkedni a cég, mindezt úgy, hogy a készítőnek semmilyen részesedést nem ad.

A YouTube szerint a reklámok nem az adott csatorna méretének függvényében oszlanak el, így joga van ahhoz, hogy az oldalra feltöltött tartalmakból bevételeket szerezzen.