Az Általános Szerződési Feltételek szerdai frissítésében a YouTube bejelentette, hogy mostantól olyan videók előtt is betesz hirdetéseket, amelyeket olyan felhasználók készítettek, akik még nem tagjai a partnerprogramnak, de a reklámbevételekből az alkotók egy fillért sem látnak – írja a Gizmodo.
A YouTube partnerprogramja lehetővé teszi, hogy a nagyobb megtekintésszámot generáló felhasználók megkapják a videóik előtt lejátszott hirdetésekből származó bevétel egy részét. Ezt a lehetőséget zárja be az óriáscég a mostani döntéssel, pedig sok tartalomgyártónak segítettek ezek az összegek.
A döntés bírálói szerint egyszerű pénzéhségről van szó, mivel a kisebb csatornák videóin akar nyerészkedni a cég, mindezt úgy, hogy a készítőnek semmilyen részesedést nem ad.
A YouTube szerint a reklámok nem az adott csatorna méretének függvényében oszlanak el, így joga van ahhoz, hogy az oldalra feltöltött tartalmakból bevételeket szerezzen.