×
Kövessen minket Facebook-on is!

Már követem az oldalt!

Az online játékplatformok alig bírnak a megnövekedett kereslettel

 

A koronavírus-járvány következtében elrendelt korlátozások miatt az online játékplatformok – köztük az Xbox Live, a Nintendo és a Discord – is küzdenek, hogy lépést tartsanak a szolgáltatásaik iránti növekvő igénnyel.

A koronavírus-járvány miatti korlátozások miatt egyre többen maradnak otthon a betegség terjedésének megakadályozása érdekében, és a négy fal között töltött idő alatt sokan fordulnak a videójátékokhoz unaloműzőként.

Ennek eredményeként az online játékszolgáltatások területén tevékenykedő cégek hatalmas megnövekedést tapasztalnak a forgalmukban, de néhány vállalatnál – főleg a legnépszerűbbeknél – nehezen tudják tartani a lépést a megnövekedett kereslettel. Emiatt a Microsoft játékkonzoljainak online szolgáltatását biztosító Xbox Live-nál és a Nintendo Online-nál is bekövetkezett néhány rövid leállás az elmúlt héten – írta a Mirror.

Március 15-én még az Xbox Live állapotfigyelő oldala is beleroskadt a látogatók számába, míg a Nintendo Online március 17-én, majdnem kilencórás leállást tapasztalt a vállalat hálózati adatai szerint. Mindkét cég szolgáltatásai gyorsan helyreálltak, de a szünetek kérdéseket vetnek fel azzal kapcsolatban, hogy a különböző országok széles sávú hálózatai hogyan fogják kibírni az egyes online játékplatformok további igényeit.

A problémák ellenére egyik társaság sem a kormányzati lépéseket vádolta a leállások miatt, Phil Spencer, az Xbox vezetője is inkább a napos oldalát nézte a megnövekedett forgalomnak.

Örömteli, hogy ennyire sok ember használja a játékokat a kapcsolattartásra ezekben az időkben. A játék alapvető szükséglet. Büszke vagyok arra, hogy egy olyan iparág részese lehetek, amely szórakozást kínál az embereknek” – írta Spencer a Twitteren.

Ugyanezen időszak alatt közel 20 millió játékos használta a Steam szolgáltatásait, közülük több mint hatmillió felhasználó játszott aktívan.

A Steam hivatalos statisztikai adatai szerint a felhasználók leginkább a Counter Strike: Global Offensive nevű többszereplős online lövöldözős játékot részesítették előnyben.

A címlapfotó illusztráció.