×
Kövessen minket Facebook-on is!

Már követem az oldalt!

Az egeket veri a Facebook forgalma, mégsem profitál a helyzetből

 

Hiába a megnövekedett forgalom a Facebook platformjain, a társaság állítása szerint a jelenlegi helyzet ugyanúgy hátrányosan érinti a céget, mint bármelyik más vállalkozást.

A Facebook forgalma a koronavírus-járvány miatt a világ minden táján szélsőségesen növekszik – jelentette ki a társaság kedden egy blogbejegyzésben. A felhasználási módok legnagyobb része azonban a privát üzenetekre és a videóhívásokra koncentrálódik, olyan szolgáltatásokra, amelyeken a vállalat nem keres pénzt.

Ennek eredményeként a közösségimédia-óriás azt állítja, hogy üzleti vállalkozása szenved, miközben a cég azzal küzd, hogy a kommunikációs eszközei elérhetők és stabilak legyenek – közölte a The Verge.

A blogbejegyzésből – melyet Alex Schultz vezetőelemző és Jay Parikh vezetőmérnök írt – kiderült, hogy a Facebook, az Instagram és a WhatsApp felületeken elküldött üzenetek száma a járvány által leginkább sújtott területeken, például Olaszországban, több mint 50 százalékkal nőtt, míg a videóhívások száma a Messenger és a WhatsApp platformokon több mint kétszeresére nőtt.

A koronavírus-járvány miatt megnövekedett forgalom példa nélküli az iparágban, és szinte minden nap új rekordokat tapasztalunk” – írta Schultz és Parikh. „A stabilitás fenntartása az ilyen kiugró forgalom esetében sokkal nagyobb kihívást jelent, mint általában, mivel a legtöbb alkalmazottunk otthonról dolgozik” – tették hozzá.

Schultz és Parikh megjegyzik, hogy a kiugró felhasználási arány nem jelent előnyt a profitszerzésben. Az üzenetküldési szolgáltatásokkal nem keresnek úgy pénzt, mint például a Facebook vagy az Instagram hírfolyamával, ugyanakkor a digitális hirdetésekkel kapcsolatos kiadások csökkentek azokban az országokban, amelyeket lezártak a koronavírus-járvány terjedésének megakadályozása érdekében. Ezáltal a Facebookot a jelenlegi helyzet ugyanúgy „hátrányosan érinti”, mint a többi vállalkozást.

A címlapfotó illusztráció.