Átütő sikert hozott a rövidebb munkahét Japánban

 

Nyáron tesztelte a négynapos munkahetet Japán leányvállalatánál a Microsoft. Az eredmények magukért beszélnek: a rövidebb munkahét ideje alatt 40 százalékkal nőtt a termelékenység, a dolgozók több mint 90 százaléka elégedett.

A technológiai óriáscég a munka és magánélet közötti egyensúly fenntartása érdekében augusztusban mind a 2300 dolgozójának háromnapos hétvégét biztosított – számolt be az eredményekről a Mashable.

A rövidebb munkaidő alatt negyedével csökkent a nem munkával eltöltött idő aránya, az áramfogyasztás 23 százalékkal, a kinyomtatott oldalak száma 58 százalékkal esett vissza. A multinacionális cégeknél gyakori hosszas értekezletek idejét is megkurtították, vagy távértekezletekkel váltották ki azokat.

Az utolsó nyári hónapban az egy főre jutó értékesítési bevétel az egy évvel korábbi szintnél 40 százalékkal volt magasabb, ami igazolja a cégvezetés elképzeléseit.

A Microsoft beszámolója szerint a tesztidőszak az alkalmazottaknak is nagyon tetszett, több mint 92 százalékuk támogatta a kezdeményezést. A pénzügyi juttatások a rövidebb munkahét ellenére változatlanok maradtak.

Több cégnél is próbálkoztak már a rövidebb munkahét bevezetésével. A Nemzetközi Munkaügyi Szervezet tavalyi jelentése szerint a rövidebb munkahét kedvezően hat a termelékenységre.

A Microsoftnál azt tervezik, hogy jövőre megismétlik a kezdeményezést, amelyet akár ki is terjeszthetnek a nyári időszakon túlra.