A verseny honlapjának tájékoztatása szerint a győztes hajó mintegy
kétórás hátrányt ledolgozva az utolsó pillanatban állt az élre, és 12 óra 24 perc 47 másodperces idővel diadalmaskodott.
A Józsa Márton vezette hajó legénységét Goszleth Marcell, Németh Áron, Adorján Csaba, Józsa-Kovács Attila, Erőss Loránd János és Bagyó Áron alkotta. Második helyen a Kaiser Kristóf kormányozta Prospex-Delta (12:25:37 ó) harmadikként a Vándor Róbert vezette RSM (12:30:12 ó) végzett, a negyedik Litkey Farkas lett a Process Solutions-szal (12:34:08 ó).
A már ötszörös győztes Józsa zsinórban harmadszor nyerte meg a Kékszalagot.
Ehhez hasonló bravúrra eddig csak Németh István volt képes 1955-ben, amikor a Nemere II.-vel sorozatban harmadszor győzött – írták a verseny honlapján.
A Kékszalag Európa leghosszabb tókerülő vitorlásversenye, a hajósokra a 48 órás szintidő alatt légvonalban 155 kilométeres út vár. A balatonfüredi rajt után Balatonkenese, Siófok és a Tihanyi-szoros érintésével haladnak, és Keszthelynél fordulva térnek vissza Balatonfüredre.
A Kékszalag időrekordját továbbra is a Józsa vezette Fifty-Fifty tartja – saját korábbi csúcsát tavaly megdöntve 5 óra 3 perc 56 másodperces idővel –, legtöbbször, tizenháromszor pedig Litkey győzött.
Kiemelt kép: A drónnal készített felvételen a címvédő és időrekorder Józsa Márton Miklós vezette MLS Raiffeisen Fifty-Fifty kétárbócos, magyar építésű katamarán az 56. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj tókerülő vitorlásverseny rajtja előtt Balatonfüred közelében 2024. július 18-án. A Kékszalagra, Európa leghosszabb tókerülő vitorlásversenyére, idén 510 hajó – köztük 8 külföldi – adta le nevezését 38 hajóosztályban és értékelési csoportban. (Fotó: MTI/Vasvári Tamás)