A borús, esős előrejelzésekkel szemben ragyogó napos időben, kissé szeles, de ideális körülmények között vághattak neki a mezőny a 66 körös távnak.
Miközben az élről rajtoló Lando Norris a mögötte tolakodó Verstappent figyelte a visszapillantó tükrében, George Russell szenzációsan rugaszkodott el a negyedik helyről, és a második kanyarban a Red Bullt és a McLarent is megelőzve átvette a vezetést. A holland vb-címvédő két kör után megunta ezt, és a harmadik kör elején, a célegyenes végi féktávon megelőzte Russellt, és elkezdte kiépíteni a vezetést, amelyet később csak átmenetileg – a kerékcserék idejére – engedett ki a kezéből.
🥇 @Max33Verstappen
🥈 @LandoNorris
🥉 @LewisHamilton #F1 #SpanishGP pic.twitter.com/tR7vvQLno9— Formula 1 (@F1) June 23, 2024
A Pirelli két kerékcserét javasolt a csapatoknak, amihez tartották is magukat a versenymérnökök.
Az első boxutca-látogatási kör után Verstappen vezetett Russell, Hamilton, Norris, Sainz (Ferrari), Leclerc (Ferrari) és Gasly (Alpine F1) előtt, míg Fernando Alonso (Aston Martin) a top 12-be kerülésért küzdött a középmezőnyben.
Norris a frissebb közepes gumikon folyamatosan előzte meg riválisait, a 35. körben Hamilton hátrahagyásával már második volt, és üldözőbe vette Verstappent. A Ferrari megkérte spanyol pilótáját, Sainzot, hogy engedje át az 5. pozíciót a gyorsabb lágy gumikon köröző csapattársának, Leclerc-nek, a verseny utolsó harmada a Verstappen és Norris, illetve a Red Bull és a McLaren nagy taktikai csatájáról martad emlékezetes.
Norris mindent egy lapra feltéve rohamozott a győzelemért, az utolsó etapban 8 és fél másodpercről a leintés pillanatáig 2,2 másodpercre dolgozta le a hátrányát, de Verstappennek ez is elég volt ez évi hetedik futamgyőzelméhez.

Mögöttük Lewis Hamilton ért célba a harmadik helyen (a második évben egymás után Bartcelonában), megelőzve Russellt, akinek viseltes abroncsai ellenére a futam végén sikerült kivédekeznie Leclerc kissé félszeg támadásait. Oscar Piastri egy eseménytelen verseny után hetedik lett a másik McLarennel, míg a szezont rendkívül gyengén kezdő Alpine F1-es csapat idén először ünnepelhetett kettős pontszerzést Pierre Gasly és Esteban Ocon jóvoltából.
A világbajnoki idény jövő hétvégén az Osztrák Nagydíjjal folytatódik Spielbergben.
Az F1-es Spanyol Nagydíj végeredménye, Barcelona, Circuit de Catalunya
(66 kör=307,236 km)
1. Verstappen (holland) Red Bull-Honda 1:28:20,227 óra
2. Norris (brit) McLaren-Mercedes +2,219 mp. hátrány
3. Hamilton (brit) Mercedes AMG +17,790″
4. Russell (brit) Mercedes AMG +22,320″
5. Leclerc (monacói) Ferrari +22,709″
6. Sainz (spanyol) Ferrari +21,028″
7. Piastri (ausztrál) McLaren-Mercedes +33,760″
8. Pérez (mexikói) Red Bull-Honda +59,524″
9. Gasly (francia) Alpine F1 +1:02,025 p. h.
10. Ocon (francia) Alpine F1 +1:11,889 p h.
Leggyorsabb kör: Norris (McLaren-Mercedes) 1:17,115 perc (az 51. körben)
A vb-pontverseny állása 10 futam után
Versenyzők:
1. Verstappen, 219 pont – 2. Norris, 150 p. – 3. Leclerc, 148 p. – 4. Sainz, 116 p. – 5. Pérez, 111 p. – 6. Piastri, 87 p. – 7. Russell, 81 p. – 8. Hamilton, 70 p. – 9. Alonso, 41 p. – 10. Cunoda, 19 p.
Konstruktőrök:
1. Red Bull 330 pont – 2. Ferrari 270 p. – 3. McLaren 237 p. – 4. Mercedes 151 p. – 5. Aston Martin 58 p. – 6. RB 28 p. – 7. Alpine 8. – 8. Haas 7 – 9. Williams 2 p.
Kiemelt kép: Max Verstappen, a Red Bull holland versenyzője (j) és Lando Norris, a McLaren brit pilótája a Forma-1-es Spanyol Nagydíjon, Montmelóban, 2024. június 23-án. (Fotó: MTI/AP/Joan Monfort)