A londoni Printworks rendezvénycsarnokban megtartott bemutató kezdetén Laurent Rossi, az Alpine ügyvezető igazgatója köszöntötte a heylszíni vendégeket és a bemutatót az interneten keresztül követő szurkolókat. Ezután a Forma–1-es csapat vezetője, Otmar Szafnauer vette át a szót.
„Alig 80 futam van hátra a Rossi elnök úr által felvázolt százfutamos küldetésből, és büszke vagyok arra, hogy én vezethetem a csapatot ezen az úton” – fogalmazott Szafnauer.
„Ebben a szezonban a célunk egyszerű: legalább a negyedik helyen kell végeznünk (a gyártók pontversenyében – a szerk.), méghozzá sokkal meggyőzőbben, mint korábban. Többször kell célba érnünk, több pontot és kevesebb kiesést elérni”
– tette hozzá a csapatvezető.
Meet @AlpineF1Team‘s newest ambassador….🤩
French footballing legend Zinedine Zidane! 🤯⚽️#F1 pic.twitter.com/o4iuAhs9Xe
— Formula 1 (@F1) February 16, 2023
Szafnauer ezután bemutatta a francia-brit gárda idei versenyautóját, az A523-ast, amelynek színezésében – a tavaly már néhány versenyen látotthoz hasonlóan – a főszponzor BWT rózsaszínje és a francia lobogó kék színe dominál.
Ezt követően videókapcsolaton keresztül nyilatkozott a két versenyző, a 26 éves Esteban Ocon, illetve új csapattársa, a Red Bull-pilótaneveldéből érkezett, 27 éves Pierre Gasly.

„Már jó ideje ismerjük egymást Pierre-rel, nagyon izgalmasnak tartom, hogy együtt dolgozhatunk” – nyilatkozta Ocon, aki már a negyedik szezonjára készül a csapattal, és Fernando Alonso távozása után ő jelenti a biztos pontot a fejlesztőmérnökök számára.
„Csapatként szeretnénk behozni a lemaradásunkat, hiszen a legjobb háromba kerülést célozzuk meg. A minimális cél, hogy megőrizzük a 4. helyet a konstruktőri bajnokságban”
– mondta a 2014-es FIA Forma–3-as bajnok.
„Rendkívül motivált vagyok, új csúcsokat akarok elérni az Alpine F1 csapattal” – egészítette ki Gasly. „A célunk az, hogy még egyértelműbbb módon megszilárdítsuk a negyedik helyet a bajnokságban, és csökkentsük a lemaradást a három topcsapathoz (Red Bull, Ferrari, Mercedes – a szerk.) képest.”
„Azok alapján, amit eddig láttam, az enstone-i és viry-i gyáraink egyaránt nagyszerűek. Megvannak az erőforrásaink, és megvan a motivációnk ahhoz, hogy még előrébb jussunk”
– tette hozzá.

Matt Harman, a csapat technikai igazgatója elmondta: az Alpine rendkívül merész célokat tűzött maga elé 2023-ra. Ennek érdekében megváltoztatták például az autó orrát, ami több szárnyelem cseréjét teszi lehetővé, és főként rövidebb idő alatt.
Az első futóművet – a tavalyi alapkoncepció megtartása mellett – szintén átalakították, megváltoztatták például a futómű bekötési pontjainak helyét, a lengőkarok formáját pedig aerodinamikailag kedvezőbbé tették.
Harman arra is kitért, hogy az enstone-i bázison dolgozó mérnökök segítségével agresszívan fogják fejleszteni a szezon folyamán az egész kocsitestet, de különösen az A523 oldalsó részét olyan változtatásokkal, amelyek az eddigieknél erőteljesebben terelik majd a légáramlást a hátsó szárny és az alvágvégződés felé.

Az Alpine csütörtöki prezentációjával véget értek az idei Forma–1-es bemutatók. A tíz istálló legközelebb Bahreinben, a szahíri pályán „találkozik”, ahol február 23-án kezdődik a szezon előtti utolsó, háromnapos tesztelés.
Kiemelt képen: Az Alpine F1 Team 2023-as versenyautója, az A523 bemutatója Londonban, 2023. február 16-án (fotó: Alpine F1 Team)