Az Andretti Autosport és a GM közös bejelentése szerint az amerikai autógyártó Cadillac nevű márkájával szállna be a száguldó cirkuszba, és két pilótájuk közül legalább az egyik amerikai lenne. A csapat központja Indiana államban (USA) lenne, de Nagy-Britanniában egy kiegészítő egységet is üzemeltetnének.
„Az Andretti Cadillac csapat hivatalosan is be fogja nyújtani a felvételi kérelmet, amikor a nemzetközi szövetség megnyitja erre a lehetőséget”
– fogalmaztak a közleményben.
Two icons. One pursuit. 💪
Andretti Autosport is thrilled to support the news of Andretti Global and General Motors with @Cadillac, two American powerhouses coming together to pursue the opportunity to compete in the @FIA @F1 World Championship.#CadillacVSeries #AllAndretti
— Andretti Autosport / #AllAndretti (@FollowAndretti) January 5, 2023
Az Andretti Global tulajdonosa a McLaren korábbi F1-es pilótája, az 1991-es IndyCar-bajnok Michael Andretti, aki az 1978-as Forma–1-es világbajnok Mario Andretti fia.
Az istálló egyik F1-es pilótaülésének legfőbb várományosa a jelenleg az IndyCarban szereplő, kaliforniai Colton Herta lenne.
Michael Andretti (Marlboro McLaren-Ford V8, MP4/8). Italian GP, Monza, 1993. #F1 pic.twitter.com/U0Pr84gCYk
— F1 in the 1990s 🚦🏎🏁🏆🍾 (@1990sF1) November 19, 2016
Michael Andretti egy szezont versenyzett az F1-es McLaren csapatnál. A képen egyetlen F1-es dobogója felé tart az 1993-as Olasz Nagydíjon, Monzában.
Michael Andretti elmondta: már elindították a bővítési folyamatot, vettek fel mérnököket és kiválasztották technikai igazgatójukat is, akinek kilétét később fedik fel.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke, Mohammed ben Szulajem úgy fogalmazott, a szervezet csak a szigorú szabályok betartásával ad engedélyt új istálló csatlakozására, és a döntés több hónapot is igénybe vehet.
I welcome the news of the @Cadillac and @FollowAndretti partnership and the @FIA looks forward to further discussions on the FIA @F1 World Championship Expressions of Interest process pic.twitter.com/LQgbYDW0qM
— Mohammed Ben Sulayem (@Ben_Sulayem) January 5, 2023
Szakértők ugyanakkor kizártnak tartják, hogy a 2026-os új motorszabályok bevezetése előtt új csapattal bővüljön a jelenlegi, húszautós mezőny.
Az Audi ugyanakkor már korábban jelezte, hogy a Sauber istállóval karöltve 2026-tól gyári csapattal csatlakozik a vb-sorozathoz.
Kapcsolódó tartalom
Legutóbb 2016-ban, az ugyancsak amerikai tulajdonban lévő Haas csatlakozott teljesen új csapatként a száguldó cirkuszhoz, amelynek kereskedelmi jogait 2017 óta az amerikai Liberty Media birtokolja.
Idén – nyolc év után először – ismét szurkolhatunk amerikai pilótának az F1-ben, a Williams egyik versenyzője ugyanis a Forma–2-ből érkező Logan Sargeant lesz.