logo

Műsorújság

×
Kövessen minket Facebook-on is!

Már követem az oldalt!

A pályamentők „jegelték” az izgalmas befutót, legyőzték a Ferrarit Monzában

A vb-pontversenyben vezető Max Verstappen győzött a biztonsági autó mögött leintett Forma–1-es Olasz Nagydíjon, Monzában, ezzel a Red Bull versenyzője újabb lépést tett második vb-címe felé. A Scuderia monacói pilótája, Charles Leclerc arra készült, hogy az utolsó körökben, friss gumikon megtámadja a vezető hollandot, erre azonban az egyik McLaren elhúzódó mentése miatt végül nem kerülhetett sor.

A 24 éves Verstappennek ez volt az idei 11., pályafutása 30. és sorozatban ötödik futamgyőzelme, amellyel 116 pontra növelte előnyét az összetettben.

Verstappen mögött a pole pozícióból startolt Charles Leclerc végzett másodikként a Ferrarival, aki rendkívül csalódottan és dühösen vette tudomásul, hogy a versenyigazgató nem indította újra a futamot az utolsó körökre egy elhúzódó Safety Car-periódust követően.

Öt körrel a verseny leintése előtt Daniel Ricciardo McLarenje technikai hiba miatt megállt a pálya szélén, de a mentéssel megbízott pályabírók nem tudták megközelíteni a „rossz helyen” leparkolt versenygépet.

Leclerc és több mint 100 ezer, a helyszínre kilátogató Ferrari-drukker abban bízott, hogy a sportbírók két-három kör alatt elhárítják a veszélyt, és legalább két kör marad a futam végén arra, hogy a monacói és a holland „lemeccseljék” a győzelmet egymás között.

Erre azonban nem került sor, az elhúzódó mentés miatt Paolo Longoni versenyigazgató nem hívhatta ki a pályáról a biztonsági autót, így az előzési tilalom miatt a leintésig „befagyott” a sorrend.

Korábban, a futam 12. körében Sebastian Vettel Aston Martinja állt meg a pálya szélén, emiatt virtuális biztonsági autót (VSC) rendelt el a versenyigazgató, amely alatt Leclerc a boxba hajtott kerékcserére. Verstappen közben a pályán maradt, s átvette a vezetést George Russell (Mercedes) és a harmadik helyre visszatérő Leclerc előtt.

A 24. körben Russell a második helyről cserélt kereket, két körrel később pedig Verstappen hajtott a boxba friss abroncsokért. A holland vb-címvédő ezt követően másodikként folytatta a futamot, s üldözőbe vette az újfent vezető Leclerc-t.

A Ferrari a 34. körben szánta el magát arra, hogy reagáljon a Verstappen által diktált erős tempóra, s ismét kerékcserére hívta Leclerc-t. A monacói a 2,6 másodperces művelet után másodikként tért vissza, feladata pedig az volt, hogy a frissebb gumikon megpróbálja utolérni és megelőzni Verstappent a leintésig.

Ez nem sikerült Leclerc-nek, aki ugyan valamivel gyorsabb volt, mint az élen haladó Red Bull-pilóta, de csak kis mértékben tudta csökkenteni a különbséget.

Az 53 körös futam hajrájában a 18. helyről rajtolt Carlos Sainz Jr. (Ferrari) már a negyedik, míg a hétszeres vb-bajnok Lewis Hamilton (Mercedes) hatodik helyen haladt.

Öt körrel a leintés előtt Daniel Ricciardo megállása miatt a pályára hajtott a biztonsági autó. A teljes mezőny kereket cserélt, a safety car viszont már nem hagyta el a pályát a leintésig. Verstappent így a végén már nem tudta megszorongatni Leclerc, aki csalódottan vette tudomásul, hogy meg kell elégednie a második hellyel.

Az F1-rajongók a Williams holland beugró pilótáját, az első F1-es versenyén pontokat szerző Nyck de Vriest választották meg a verseny emberének szavazataikkal.

Az Olasz Nagydíj végeredménye (53 kör, 306,72 km)

1. Verstappen (holland) Red Bull-Honda 1:20:27,511 óra
2. Leclerc (monacói) Ferrari F1-75 +2,446 mp. hátrány
3. Russell (brit) Mercedes AMG +3,405″
4. Sainz (spanyol) Ferrari F1-75 +5,061″
5. Hamilton (brit) Mercedes AMG +5,380″
6. Pérez (mexikói) Red Bull-Honda +6,091″
7. Norris (brit) McLaren-Mercedes +6,207″
8. Gasly (francia) Alpha Tauri-Honda +6,396″
9. De Vries (holland) Williams-Mercedes +7,122″
10. Csou (kínai) Alfa Romeo +7,910″

Leggyorsabb kör: Pérez, Red Bull-Honda, 1:24,030 perc

A vb-pontverseny állása 16 futam után:

1. Verstappen, 335 pont
2. Leclerc, 219 p.
3. Pérez, 210 p.
4. Russell, 203 p.
5. Sainz, 187 p.
6. Hamilton, 168 p.
7. Norris, 88 p.
8. Ocon (francia, Alpine), 66 p.
9. Alonso (spanyol, Alpine), 59 p.
10. Bottas (finn, Alfa Romeo), 46 p.

Ajánljuk még