A 2019-es WTCR világkupa-győztes autóversenyző keddi sajtótájékoztatóján elmondta: az ETCR-sorozat történetében komoly előrelépés, hogy 2022-től a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) égisze alatt írják ki, és a szervezet rögtön világkupa-rangra emelte az elektromos hajtású bajnokságot.
„Ez egy igazán izgalmas évnek ígérkezik, hiszen ilyenben még soha nem volt részem.
Két hivatalos FIA-sorozatban rajthoz állni a világ bármely autóversenyzője számára különleges dolgot jelentene. Mindig is szerettem, ha magasan van a léc, a megkettőzött kihívás sokszorosára emeli a motivációmat”
– fogalmazott Michelisz Norbert
A 37 éves himesházai versenyző hozzátette: mindig is szerette feszegetni a határait, és igyekszik kihozni magából a legtöbbet. Mindkét bajnokságnak úgy vág neki, hogy szeretné megnyerni, de legalább futamgyőzelmeket aratni, s úgy érzi, nagyobb tapasztalata alapján az elején a WTCR-ben lesz több esélye.
2022-ben három olyan hétvége is lesz, amikor egyszerre kell a két sorozatban versenyeznie, az első ilyenre május elején Pauban, Nyugat-Franciaországban kerül sor.
Az elektromos autóról Michelisz elmondta, hogy 700 lóerős, tehát erősebb, mint a WTCR-es, viszont 500 kilóval nehezebb és utcai gumikkal van felszerelve. Beszélt arról is, hogy a WTCR-csapaton belül is új helyzettel került szembe, hiszen ő lett a rangidős, ami további motivációt ad a számára.
Michelisz még nem tudta megmondani, pontosan kik lesznek a legnagyobb vetélytársai, véleménye szerint csak az első néhány versenyhétvége után alakulnak ki az erőviszonyok.
A sajtótájékoztatón Kováts Botond, OMV Hungária marketingvezetője bejelentette, hogy a cég egyéni szponzorként erre az évre is meghosszabbította a népszerű autóversenyző támogatását.