logo

Műsorújság

×
Kövessen minket Facebook-on is!

Már követem az oldalt!

Merész megoldásokkal állt elő a Red Bull „kis testvére” – mutatjuk az F1-es Alpha Taurit!

| Szerző: hirado.hu
A Forma–1-es csapatok közül elsőként mutatta be 2022-es versenyautóját valós kulisszák között, az olaszországi Imola versenypályán a Scuderia Alpha Tauri. A két pilóta, a francia Pierre Gasly és a második F1-es szezonjára készülő japán Cunoda Juki célja, hogy minél többször a dobogóra állhassanak. Franz Tost csapatfőnök a bemutatón arról is beszált, hogy egy idényben elegendő lenne 18–20 nagydíjat rendezni.

 

Az AlphaTauri Forma–1-es csapat 2022-es versenyautója, az AT03 bemutatója Imolában, 2022. február 14-én. (forrás: AlphaTauri.com)

A Red Bull fiókcsapata a tíz F1-es istálló közül ötödikként mutatta be hétfőn idei versenyautóját, amely az AT03 kódnevet kapta. Az autó jelentősen eltér a múlt héten leleplezett Red Bull RB18-as koncepciójától, főként az aerodinamikai megoldások terén. A Faenzában székelő gárda gyökereire a visszapillantó tükrön látható olasz trikolór utal, de az autó festését továbbra is a Red Bull saját divatmárkájának, az AlphaTaurinak a sötétkék-fehér színei dominálják.

Pierre Gasly elmondta, hogy a karácsonyi ünnepeket síeléssel töltötte Svájcban, majd az Egyesült Államokban készült fel a szezonra. A francia, aki 2020-ban megnyerte az Olasz Nagydíjat, elmondta: „Továbbra is igyekszem az élbolyban maradni a futamokon. Azon dolgozunk, hogy folyamatosan az első ötben legyünk, és nagyon örülnénk, ha a konstruktőri bajnokságban is az ötödik helyen végeznénk.”

A japán Cunodának az lesz a második F1-es szezonja, eddigi legjobb eredménye a tavalyi idényzáró Abu-Dzabi Nagydíjon elért negyedik hely.

„A szimulátorban úgy éreztem, hogy a kocsi jobban vezethető az új 18 colos kerekeknek köszönhetően, bár a kanyarokban egyértelműen érezhető a kisebb leszorítóerő”

– mondta a 21 éves japán.

 

„Ha minden jól megy, idén újra versenyezhetünk Szuzukában, Japánban, amit már most izgatottan várok” – tette hozzá.

Az AlphaTauri Forma–1-es csapat 2022-es versenyautója, az AT03 bemutatója Imolában, 2022. február 14-én. (forrás: AlphaTauri.com)

Kevesebb futamot szeretne a csapatfőnök

Franz Tost csapatfőnök a prezentáció után nem az autóról beszélt elsősorban, hanem arról, hogy szerinte egy idényben elegendő lenne 18–20 nagydíjat rendezni. Az idén rekordot jelentő mennyiségű, 23 versenyhétvégére kerül sor.

„Tavaly szerencsénk volt, mert a futamok nagy része érdekes és izgalmas volt, a nézők sok csatát láthattak, de nem várhatjuk el, hogy ez mindig így legyen” – mondta az osztrák szakember, aki szerint a sportág azzal is megőrizné különlegességét, ha kevesebbszer látná egy évben a mezőnyt a közönség.

A versenysorozat kereskedelmi jogait 2017 óta birtokló Liberty Media tervei szerint hamarosan 25 futamosra bővítik majd a vb-t. Tost szerint ha húsznál több verseny van egy esztendőben, akkor a szurkolók el fogják veszíteni az F1 iránti érdeklődésüket.

Kapcsolódó tartalom

Új szabályok, új értelmezések

Az AT03 orra hosszan és laposan nyúlik előre, orrcsúcsához csatlakozik a nagy felületű első légterelő szárny. Az oldalsó hűtőlevegő-beömlő nyílásokat magasra, egészen a pilótafülke pereméig felemelték a tervezők, amely mély bevágást tett lehetővé a menetszél elvezetésére a kocsi oldalán. Jody Egginton technikai igazgató szerint mindez azt mutatja, hogy többféleképpen is lehet kezelni a 2022-ben életbe lépő szabályokat.

„Mivel az aerodinamikai szabályok jelentősen változtak, lehetőségünk nyílt arra, hogy kipróbáljunk új ötleteket és koncepciókat. Ugyanakkor az új szabályok fokozott kockázatot is jelentenek, hiszen könnyen rossz útra léphetünk a fejlesztések irányával”

– mondta Egginton.

„Biztos vagyok benne, hogy az első tesztelésen a szabályok értelmezése miatt eltérő koncepciókkal fognak megjelenni a csapatok, ami vitákat fog kiváltani” – jósolta a technikai vezető.

A japán Cunoda Juki vezeti az AlphaTauri F1-es csapat 2022-es versenyautóját, az AT03-at az olaszországi Imolában, 2022. február 14-én. (forrás: AlphaTauri.com)

A Forma–1-es szezon első hivatalos, közös tesztjére a Circuit de Barcelona-Catalunyán kerül sor február 23–25. között.

Ajánljuk még