A Mercedes egyrészt azt kifogásolja, hogy a világbajnoki címet eldöntő utolsó (58.) kör előtt, amikor a biztonsági autó vezette a mezőnyt a pályán, csak azoknak a lekörözött autóknak engedte a versenybíróság a visszaelőzést, akik az élen haladó Hamilton és a több hellyel mögötte lévő Verstappen közé „szorultak be”. Ezek a pilóták Lando Norris (McLaren), Fernando Alonso (Alpine), Esteban Ocon (Alpine), Charles Leclerc (Ferrari) és Sebastian Vettel (Aston Martin) voltak.
Ezen kívül azzal kapcsolatban is panaszt fogalmazott meg a német csapat, hogy Verstappen megelőzte Hamiltont az úgynevezett safety car-vonal előtt, még abban a szakaszban, amikor a biztonsági autó a pályán volt,
ez pedig tilos.
Az Abu-Dzabi Nagydíj utolsó körére engedte el a biztonsági autó a mezőnyt, ekkor pedig a friss gumikkal versenyző Verstappen megelőzte a vele azonos pontszámmal induló Hamiltont, és a sportág történetének első holland világbajnoka lett.