×
Kövessen minket Facebook-on is!

Már követem az oldalt!

Burkolt reklám miatt megbírságolta a médiatanács a TV2 szolgáltatóját

 

Burkolt reklám miatt 900 ezer forintos bírságot szabott ki a TV2 szolgáltatójára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa – közölte a testület kommunikációs igazgatósága csütörtökön az MTI-vel.

Azt írták: a TV2 Tények Plusz című műsorának egy februári adásában „a Bors magazin nyereményjátékát úgy mutatta be, hogy az meghaladta az általános tájékoztatás kereteit, közvetlen népszerűsítő jellege volt, amely ösztönözhette a nézőket a napilap megvásárlására, ezt pedig a törvény – reklámblokkon kívüli műsorrészben – nem teszi lehetővé”.

Hozzáették: a médiatanács a bírságok kiszabásakor minden esetben a fokozatosság és az arányosság elve alapján, az ügyek összes körülményét figyelembe véve állapítja meg a jogkövetkezmények adott formáját, mértékét.

Kitértek arra: újabb bejelentés alapján, ismételten vizsgálta a grémium a Hír TV-n futó Bayer show április 26-ai adását. A bejelentő ezúttal az emberi méltóság megsértését kérte kivizsgálni. A tanács megállapította, hogy ebben az esetben sem mutatnak túl a magánérdek-sérelmen a műsorvezető ellenzéki politikusokat bíráló szavai, így a testület nem indít eljárást.

Azt is írták: kérelem alapján vizsgálta a médiatanács, hogy az M1 Híradó egy május 20-ai adásában szerepelt-e „politikai hírhez fűzött hírolvasói vélemény, értékelő magyarázat”, amikor az M1 a német ARD csatorna magyar egészségügyre vonatkozó, két magyar ellenzéki politikust megszólaltató szegmensét mutatta be.

A grémium megállapította, hogy a hírolvasó által elmondottak nem tekinthetők véleménynek, azok tényszerű, a hírhez kapcsolódó tájékoztatást tartalmaztak, ezért a kérelmet elutasította.

A Médiatanács döntésében kitért arra is, hogy az elhangzott riport kapcsán kifogásolt kijelentések (pl. álhír) nem véleményként, értékelő magyarázatként jelentek meg, hanem a műsorrész szerkesztési sajátosságaként és a rovat címeként. A szerkesztés módja pedig a médiaszolgáltató szerkesztői szabadságának körébe tartozik, amelyet a Médiatanács hatósági eljárás keretében nem vizsgálhat” – fogalmaztak.

A címlapfotó illusztráció.