Bolti eladóból vált világhírű divattervezővé

 

Orvosnak készült, majd hét évig bolti eladó volt, végül Richard Gere-nek köszönhetően ő lett az elegancia olasz nagykövete. Ma 87 éves az olasz divattervező, Giorgio Armani.

Giorgio Armani olasz divattervező a 2017-es tavaszi–nyári kollekcióját bemutató manökenek társaságában a kifutón a Milánói Divathéten(Fotó: MTI/EPA/Daniel Dal Zennaro)

Giorgio Armani, olasz divattervező 1934. július 11-én született Észak-Olaszországban, Piacenzában. Egyszerű családból származik, két testvéréval nőtt fel. Iskolás éveiben a színház és a mozi világa nyűgözte le. Az anatómia, az emberi test felépítése már egész fiatalon érdekelni kezdte, ezért szinte magától értetődő volt, hogy orvos lesz belőle.

A középiskola elvégzése után felvételt nyert a Milánói Egyetem Orvostudományi Karára, azonban az élet közbeszólt. 1953-ban, három tanév elvégzését követően besorozták katonának és orvosi ismereteinek köszönhetően a Veronai Honvédségi Kórházba osztották be.

A katonaság után már nem tért vissza tanulmányaihoz. Így 1957-ben Milánóba költözött,

ahol egy divatüzlet kirakatrendezőjeként kezdett el dolgozni.

Ezt követően a milánói La Rinascente áruház férfidivat-osztályának beszerzőjeként dolgozott.

A ’60-as évek közepén 27 évesen Nino Cerutti cégéhez ment el férfiruha tervezőnek, és minden előtanulmány nélkül olyan kollekciót tervezett, amely felkeltette a legnevesebb olasz divatcégek figyelmét is.

Majd barátja, Sergio Galeotti ösztönzésére szabadúszóként is vállalni kezdett designer munkákat több más márka számára is. 1973-ban Milánóban a Corso Venezián nyitotta meg műhelyét, innen dolgozott többet között az Allegri, a Hilton vagy a Gibo számára is.

Galeottival,

a nála tizenegy évvel fiatalabb építésszel a ’60-as évek végén ismerkedtek össze,

az ő biztatására döntött úgy, hogy növekvő népszerűségét kihasználva saját márkát alapított. Óriási sikerrel mutatták be kollekciójukat 1974-ben, amelyen már látható volt a fekete alapon fehér betűkkel írott Armani márkanév.

Galeottival nem csak barátok, de üzlettársak voltak. 1975-ben alapították meg a Giorgio Armani S.p.A-t, amely először csak férfi készruha kollekciót kínált, majd egy évvel később már a női vonal is megjelent a márkánál.

via GIPHY

A legnagyobb megrázkódtatást mind magánemberként, mind pedig a vállalatában az jelentette, mikor barátja, Galeotti 1985-ben AIDS-ben elhunyt. A veszteség mélyen lesújtotta Armanit.

Armanira jellemző, hogy szokatlan összefüggésben használ szokatlan anyagokat és kombinációkat. A férfiak számára valóságos életstílust dolgozott ki, ötvözve a lazán elegáns, lekerekített formákat a pontosan szabott kiváló minőségű anyagokkal.

Újraértelmezte a hagyományos öltönyt, megszüntette a szigorú strukturáltságot és

még a kiváló angol gyapjúból is olyan kényelmes zakókat tervezett, mint a selyem pizsama.

1975-ben a nők számára is előrukkolt egy határozott, férfiasabb stílusú kollekcióval.

Armani az egyszerűség mentén vitte sikerre kollekcióit, tehetséggel egyesítette a tökéletes szabásvonalban, a lágy anyagokban és a minimalista koncepcióban rejlő eleganciát, amely ready-to-wear vonalainak kulcseleme.

Armani volt az első divattervező, aki hírességeket kért fel ruhái népszerűsítésére

Az amerikai piacon az áttörést az Amerikai dzsigoló című film hozta el számára, amelyben Richard Gere Armani-öltönyökben pompázott.

A fiatal vásárlók meghódítására olcsóbb, de hasonlóan igényes kidolgozású ruhák forgalmazására született az Emporio Armani 1981-ben.


Az érzéki és finom parfümök kiadása merész lépés volt 1982-ben, és forradalmi újdonságot hozott az illatszeriparban. Manapság a női „Aqua de Gio” virágos-óceáni illatát tekintik a legnépszerűbbnek az Armani sorozatban.

A márka csillagügyfelei: Leonardo DiCaprio, Penelope Cruz, George Clooney, Sophia Loren, Faye Dunaway, Robert De Niro, Monica Bellucci, Tom Cruise, Michelle Pfeiffer, Jodie Foster, Uma Thurman, Richard Gere, Julia Roberts, Liv Tyler.

Kedvenc idézetünk tőle:

„Divatos holmikat bárki vehet magának, stílust azonban nem”.