×
Kövessen minket Facebook-on is!

Már követem az oldalt!
×

Hányás, rosszullét és szirénázó mentőautók – így reagáltak a nézők az Arany Pálma-díjas transzgender filmre

 

Több ember rosszul lett a cannes-i filmfesztiválon, miután levetítették az idei Arany Pálma-díjjal jutalmazott transzgender pszichothrillert, a Titánt. Sok nézőhöz még a mentőt is ki kellett hívni.


Mint arról korábban beszámoltunk, a Titán című francia pszichológiai thrillernek, Julia Ducournau rendezésének ítélte az Arany Pálmát a 74. cannes-i fesztivál zsűrije.

Több tucat néző hagyta ott a Titán című francia horrorfilmszerűség cannes-i díszbemutatóját, részint nem bírták a vásznon látható gusztustalan jeleneteket, részben pedig zavarta őket, hogy többen nem mentek ki, viszont a jelenlétükben rosszul lettek. Volt, aki hányt is – olvasható az Origo cikkében.

A közönség reakciója a filmre egyáltalán nem meglepő. Összevarrt és szétvágott bőrök, agresszív leszbikus jelenetek, betegesen kigyúrt, 62 éves filmsztár, és töménytelen erőszak. Az egyik jelenetben egy nő saját magán hajt végre abortuszt – így foglalta össze az alkotás tartalmát a lap.

 

Amikor a díszelőadásról kijövő nézőket a BFM TV kérdezgette, egyikük így válaszolt:

Film? Milyen film? Nem láttam filmet. Hányni volt kedvem, máskor aludni, mert dögunalom, vagy nem odanézni, mert olyan undorító.

Volt olyan is aki, azt mondta, hogy csak azoknak volt megbotránkoztató a film, akik nem ismerték Julia Ducournau eddigi munkásságát. Az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy, a francia rendezőnőnek ez volt a második filmje, így sokaknak nem volt ideje megismerni a gore (erőszakos vérontás) műfaj sajátos elemeit.

Az AFP értesülése szerint 20 embert kellett ellátni a mentőknek, akik annyira rosszul érezték magukat a bemutató után, hogy többen közülük hánytak is.

A Le Figaro szerint a fikció valóság lett a vetítőteremben. A kritikus a cikkét így kezdi: ájulások, hányások, idegroham, idő előtti távozások. Úgy fogalmaz: maga a vetítés alakult át horrorrá a nézőtéren.

Az Origo beszámolója szerint a baloldali Le Monde francia lap átszellemült elragadtatással írt a Titánról, igaz, műfaji megjelölésül a transzgender szót használta. „Így már érthető, miért tetszett nekik. Nagy betűkkel ezt írták: Ne hagyja ki!” – olvasható a cikkben.

Julia Ducournau a második női rendező a fesztivál történetében, aki átveheti az Arany Pálmát, 28 évvel az ausztrál Jane Campion után. A 37 éves rendezőnő a versenyprogram legfiatalabb rendezője, a Titán pedig a 24 alkotás közül a legradikálisabb film.

A díj átvételekor Ducournau köszönetet mondott a zsűrinek azért, hogy „hagyta beengedni a szörnyeket”.

Julia Ducournau francia rendező (balról a második), miután átvette a fesztivál fődíját, az Arany Pálmát a 74. Cannes-i Nemzetközi Filmfesztivál záróünnepségén. Balról Sharon Stone amerikai, Vincent Lindon, Agathe Rousselle francia színész, valamint Spike Lee amerikai rendező, színész, producer, a zsűri elnöke (Fotó: MTI)

A főszereplő a korábban éppen Cannes-ban legjobb alakítás díját kapó, tagadhatatlanul nagyszerű színész, Vincent Lindon. A 62 éves sztár bodybuilderré gyúrta magát a film kedvéért. Vincent Lindon a járvány idején került botrányba, mert kiderült róla, hogy voltaképpen vírustagadó.

A nagytőkés, milliárdos családból származó, de magát harcos baloldalinak valló színész két-három évente főszerepet vállal egy-egy (gyakorlatilag) kommunista propagandafilmben, elég utalni a Sztrájk a gyárban, (a célzatossága ellenére művészileg értékes) a Mennyit ér egy ember, a jóval kevésbé sikerült Káosz vagy éppen az illegális bevándorlást támogató Welcome című filmekre.

A Titán ősztől látható a magyar mozikban.

Címlapfotó: Facebook