A könyv azoknak a vezetőknek szól, akik az innováció leghatékonyabb útjait keresik. Natalie Nixon kreativitásstratéga dinamikus és integratív módszert ajánl a vezetéshez, az alkalmazkodáshoz és az újításhoz egyaránt. Provokál, felerősít és tippeket oszt meg arról, hogyan hajtsuk végre azt a kreativitásugrást, amely által képesek leszünk a folyamatos alkalmazkodásra az egyre bonyolultabbá váló világban.
A kreativitás a szerző meghatározása szerint az a képesség, amely lehetővé teszi, hogy a problémák megoldása és az új értékek közvetítése érdekében oda-vissza tudjunk kapcsolgatni a kíváncsiság és az alaposság között. Meglátása szerint bárkiből ki lehet hozni a kreativitást, és bárki válhat még a korábbinál is kreatívabbá. A kötet megírásához ötvenhat interjút készített a legkülönfélébb szakterületek képviselőivel, és azt vizsgálta, milyen formában nyilvánul meg a kreativitás a megkérdezettek munkájában.
Natalie Nixon kutatásában arra jutott, hogy
az igazán innovatív emberek – dolgozzanak bármilyen területen – rendszeresen végeznek olyan gyakorlatokat, amelyekkel fejleszthetik a kreatív képességüket.
A három „i” – az informálódás (kíváncsiság), az improvizáció és az intuíció – kombinációját alkalmazva gondolják át a problémákat, és dolgoznak össze másokkal.
Az informálódás idézi elő azt az ugrást, amellyel az információhiány okozta szakadék leküzdhető. Általa kérdéseket fogalmazhatunk meg, átgondolhatjuk a folyamatokat. Az informálódás a bölcsesség gyökere, az empátia előfutára. Az improvizáció a minimális korlátok között zajló ötletelést, a kísérletezés szabadságát jelenti, de szabályokat, képlékeny struktúrákat is tartalmaz, amelyek abban segítenek, hogy korrigáljuk a folyamatot, és elfogadjuk, ha hibáztunk.
Az intuíció pedig nem szándékos mintafelismeréseket, meglátásokat tesz lehetővé. Mindannyiunkban ott rejlik az ösztönös, belső bölcsesség, amely a döntéshozatalhoz szükséges – állítja.
Mondandóját a mindennapi életből vett konkrét példákkal támasztja alá. Az egyes fejezetek végén pedig az olvasónak – „neked + a cégednek” – ajánl jól megválasztott kreativitásugrási gyakorlatokat.
Natalie Nixon innovációs véleményvezér és kreativitás-stratéga tizenhat éves tanári pályáját cserélte tanácsadásra.
Figure 8 Thinking nevű vállalkozása keretein belül biztatja a vezetőket arra, hogy alkalmazzák a kreativitást. Az antropológusként és a divatiparban végzett munkáját ötvözi a Brazíliában, Izraelben, Németországban, Srí Lankán és Portugáliában töltött időszakainak tapasztalataival.
A Kreativitásugrás című kötet, valamint a Pallas Athéné Könyvkiadó (PABooks) korábban megjelent kiadványai megvásárolhatók a PABooks könyvesboltjában, a Bölcs Várban, valamint webáruházában, a www.pallasathenekiado.hu oldalon.
A kiadó kiemelt figyelmet fordít a közösségépítésre is. Facebook-oldalán (www.facebook.com/PallasAtheneKiado) és podcastcsatornáján (elérhető a Spotify- és az iTunes-platformokon) az érdeklődők további hasznos, érdekes információkat találhatnak a megjelenő könyvekről és a hozzájuk kapcsolódó eseményekről.
Címlapfotó illusztráció.