×
Kövessen minket Facebook-on is!

Már követem az oldalt!

A karantén a gyerekekből is kihozta a depressziót

 

Észak-írországi adatok szerint a gyerekek mentális egészségére nagy nyomást gyakorolt a karantén 2020-ban. Sokkal több kamasz szenvedett depresszióban vagy küzdött szorongással. A leginkább érintett korosztály a 12–18 évesek voltak.

A mentális problémával küszködő gyermekek száma 2020-ban magasabb volt, néhány kifejezetten a karanténhoz köthető – írta a BBC. Egy friss jelentés azt vizsgálta, hogy hogyan érintette az iskolákat a 2020-as lezárás.

A vizsgálatot Észak-Írországban végezték, ahol a gyermekek 2020 márciusa és júniusa között távoktatásban voltak, majd augusztus és december között visszatérhettek az iskolába. Az adatokat iskoláktól és a gyermekvédelemtől gyűjtötték össze.

A jelentés meglehetősen széles körű, de szerepel benne, hogy hogyan érintették az iskolás gyermekek és a tanári kar mentális egészségét a lezárások.

A 12–18 évesek nagyszámban küzdöttek mentális problémákkal, amelyek néhány közvetlenül a lezáráshoz volt köthető.

Sokkal többen ártottak önmaguknak, valamint szenvedtek depressziótól vagy szorongástól.

Az iskolák magasabb számú családon belüli erőszakról is beszámoltak. Néhány iskola szerint a tanulóknak több szakmai segítségre van szükségük a mentális egészségük támogatásában.

A kamaszok mentális egészségük romlása mellett hiányt szenvedtek a gyakorlatiasságban néhány tantárgyból, a tanórákon kívüli tevékenységekben, szociális készségük fejlesztésében és a gyakornoki munkák, szakmai képzések lehetőségében.

A jelentés szerint az iskolai dolgozókra is nagyobb súly nehezedett a külső segítség hiányában.

„A tanárok munkája sokkal összetettebb és megterhelőbb lett” – osztotta meg a riport eredményét a BBC.

Bár a legtöbb általános iskola kidolgozta és fejlesztette a távoktatás eszközeit, voltak olyan aggályok, hogy a tanterv egyes részei nehezebbé váltak online formában. Ilyen a korai olvasás és nyelvtanulás, a logikai (matematikai) gondolkodás és bizonyos motoros készségek kialakulása.

Továbbá, a riport szerint az oktatási intézmények egyre több családról tudták meg, hogy érzelmi vagy pénzügyi segítségre szorulnak, ezért nagyobb arányban vették fel a kapcsolatot a helyi közösségekkel és jótékonysági szervezetekkel, hogy segíthessenek a nehéz helyzetben lévő családokon.

Az iskolák mellett a gyermekvédelmi szervezetek is azt jelentették, hogy több időt töltöttek a családok megsegítésével.

A címlapfotó illusztráció.