×
Kövessen minket Facebook-on is!

Már követem az oldalt!
×

Meghan hercegné pert nyert az apja levelét megjelentető bulvárlap ellen

 

A bíróságon azt kellett bizonyítani, hogy a levél kizárólag Meghan tulajdona.

Megnyerte az apja levelének közzététele miatt egy brit bulvárlap ellen indított pert Meghan sussexi hercegné.

Harry herceg és felesége, Meghan hercegnő magánlevél törvénytelen közreadása miatt több mint két éve perelte be a Mail on Sunday című brit vasárnapi bulvárlapot és anyacégét, az Associated Newspapers-t, mondván az magáninformációval való visszaélést, a szerzői jog és a brit adatvédelmi törvény megsértését követte el, amikor 2018-augusztusában, Harry herceg és Meghan hercegné esküvője után közzétett egy kézzel írt levelet, amelyet a hercegnő apjának, Thomas Markle-nek írt.

A kereset egyes vádpontjaiban korábban már tárgyalás nélkül a hercegi pár javára döntött a londoni felső bíróság törvénytelennek nyilvánítva a levél közreadását.Mark Warby bíró azonban februárban közölte, hogy a levélhez fűződő szerzői jog kérdése még döntést igényel, mivel a brit bulvárlap ügyvédjei azt állították, hogy Harry herceg és Meghan egykori kommunikációs titkára, Jason Knauf a levél társszerzője volt. Ez viszont szerintük azt jelenti, hogy a levél a királyi udvar tulajdona.

Ian Mill, a hercegi pár ügyvédje közölte a bírósággal, hogy a Knaufot képviselő ügyvédi iroda megerősítette, nem az egykori titkár írta a levelet. A királyi udvart képviselő ügyvédi iroda is arról tájékoztatta a bíróságot, hogy nem őket illeti a levél szerzői joga.

Így szerdán a londoni bíróság úgy döntött, hogy a levél egyedüli tulajdonosa Meghan hercegné.