Akár még pár éve is elképzelhetetlen lett volna, hogy streaming szolgáltatók ilyen magasságokban emelkedjenek.
Az instant világ instant zeneipart hozott létre, melyben 2019-re már az vált kérdéssé, hogy két streaming szolgáltató közül melyik villant nagyobbat saját zenei díjkiosztójával. Míg korábban a Billboard, a Grammy, az MTV határozta meg a zenei ízlést és irányt, ma már az igencsak egybites gondolkodásra és ízlésre kárhoztatott felhasználók által életben tartott zenei applikációk.
Persze, intelligensen is lehet használni és kihasználni az appok előnyeit, de akár még pár évvel ezelőtt se hittük volna, hogy a két gigász zenei díjban is gondolkozzon. A héten az Apple, két hete pedig a Spotify adott ki közleményt, miszerint megalapítják első önálló díjukat. Az Apple öt kategóriát hozott létre, melyből hármat szerkesztőségi, kettőt felhasználói hatáskörbe delegáltak.
Ezek alapján Lizzo lett az Év Áttörése, Lil Nas-é az Év Dala, Billie Eilish pedig az Év Előadója, az Év Dalszerzője és az Év Albuma címet is elnyerte az Apple-nél.