A Renault a tavalyi évet 700 millió euró veszteséggel zárta. 2021-ben a vállalat nyeresége még 967 millió euró volt, azonban az oroszországi tevékenységének feladása egyszeri terheket okozott, amelyek miatt nagy veszteséggel zárta a 2022-es évet. A csoport 2,3 milliárd eurós veszteséget írt le oroszországi érdekeltségeire.
A Nissan és a Mitsubishi mellett négy saját márkát – Renault, Dacia, Alpine és az elektromos Mobilize – magába foglaló Renault-csoport árbevétele tavaly 11,4 százalékkal, csaknem 46,4 milliárd euróra nőtt,
az értékesítési volumen éves szinten 5,9 százalékkal csökkent.
We exceeded our 2022 FY financial outlook ahead of initial targets and market expectations:
• Significant improvement in profitability: 5.6% operating margin
• Record free cash flow generation: €2.1bn
• Return to net cash financial position at +€549m pic.twitter.com/MIcudY44KL— Renault Group (@renaultgroup) February 16, 2023
Az alacsonyabb értékesítési volumen mellett elért bevételnövekedés az ágazatban kialakult magas árszinttel magyarázható.
Az autógyártó konszern a 2022-es pénzügyi év teljesítménye alapján részvényenként 0,25 euró osztalék kifizetésére tett javaslatot.