A Hino Motors tehergépjármű-gyártó egységet és a Daihatsu kisautó-gyártót is magába foglaló csoport globális eladásai ugyan csökkentek a korábbihoz képest 0,1 százalékkal, ennek ellenére sikerült megőrizni az eladásokban az első helyet.
A hazai piacon ugyan hatalmas visszaesést könyvelhetett el a Toyota, a vállalat szerint a tengerentúli rekordeladásoknak köszönhetően sikerült megőrizni az első helyet a jármű-értékesítések terén. A vállalatcsoport 8,6 millió járművet értékesített a tengerentúlra 2022-ben.
A Toyota riválisa a Volkswagen Group, a hónap elején az elmúlt évtized legalacsonyabb eladási számait jelentette. A vállalatcsoport a visszaesést a Kínában történt koronavírus miatti lezárásokkal, és az ukrajnai háború miatt felborított ellátási láncokkal indokolta.
Bár a Toyota esetében előfordultak chip ellátási hiányok, viszont a gyártási kapacitás növelése és optimalizálása Ázsiában és Észak-Amerikában hozzájárult ahhoz, hogy 2022-ben a japán gépkocsigyártó óriás 5 százalékkal növelje a tengerentúli eladásokat.
Komoly piaci tényezővé vált Kína az autógyártásban
Kína nagyot ugrott az eladások terén, immár megelőzte az Egyesült Államokat és Dél-Koreát, ezzel pedig második helyre tört a személygépkocsi-exportőrök sorában – ahogy arról korábban beszámoltunk. Mindeközben Európa gépjárműgyártása egyre hátrébb sorolódik. A tavalyi évben a Kínában gyártott járművek tengerentúlra történő szállításai megháromszorozódottak. A Közel-Keleten és Latin-Amerikában a kínai autómárkák „piacvezetőkké” váltak.
Egyre többen választják a kínai autómárkákat. Egy brit autóvásárló, aki egy kínai gyártmányú Polestar márkájú kocsit választott a Tesla vagy a Porsche helyett, a Bloombergnek elmondta, sokan megnézik az autóját, mivel nem ismerik az típust. Mint mondta, eleinte voltak aggályai, azonban a tesztvezetés eloszlatta a minőséggel kapcsolatos kétségeit.