logo

Műsorújság

×
Kövessen minket Facebook-on is!

Már követem az oldalt!

Szemfényvesztő trükkökkel leplezik az alapélelmiszerek hiányát a brit és amerikai szupermarketekben

| Szerző: hirado.hu
Mivel kereslet a Brexit óta sem változott, az ellátási lánc súlyos problémái és az európai energiaválság kombinációja termékhiányt váltott ki az Egyesült Királyságban. Egy felmérés szerint a brit fogyasztók 17 százaléka panaszkodott arról, hogy nem tudja megvásárolni az alapvető élelmiszereket. Az üres polcok látványa márpedig pszichológiai hatással van a fogyasztóra, ugyanis pánikvásárlást okoz. A brit élelmiszerüzletek mellett az amerikai boltokban is a régi, de hatékony szemfényvesztő trükkök bevetésével próbálják meg túlélni az egyre nyomasztóbb ellátási káoszt.

Kreatív szemfényvesztő trükkök sorával, olcsó és régi, de jól bevált megoldásokkal igyekeznek elvonni a vásárlók  figyelmét az áruhiányról az Egyesült Királyságban, hogy az ürességtől kongó polcok ellenére a kínálat a lehető legteljesebbnek tűnjék – írja a Zerohedge. A brit portál szerint a szupermarketek egyebek között nagyméretű feliratokkal és táblákkal, ládatornyokkal, a termékek „okos” elhelyezésével és a pótlásukra szolgáló tárgyakkal próbálják azt az illúziót kelteni a vásárlókban, hogy a boltok polcai tele vannak áruval.

Az egyik kreatív taktika szerint az árufeltöltők doboztornyokat állítanak fel az alapvető élelmiszerek hiányának palástolására: az italos rekeszeket egymásra pakolják a hézagosan feltöltött polcok előtt, amelyek üresen tátongó réseit általában attraktív csomagolású tartósélelmiszerrel díszítik, míg a friss zöldségek hiányáról magasra halmozott, csokoládéval és cukorkával teletömött dobozokkal próbálják elterelni a vásárlók figyelmét.

Egy másik bevett trükk az árubőség illúziójának fenntartása érdekében, hogy az árufeltöltők csak az állványok elejére sorakoztatják fel a vonzó csomagolású termékeket, a polcok mélye üresen marad. Egyes boltokban üres élelmiszeres kartondobozokkal bélelik ki a polcokat, máshol nagyméretű, feliratokkal ellátott táblákkal takarják ki a semmit.

Áruhiány a brit Sainsbury’s élelmiszerüzlet-lánc egyik egységében, Kentish Townban (Forrás: Twitter)

A Tescót pedig rajtakapták, hogy néhány üzletben szemfényvesztő trükkökkel téveszti meg a vásárlóit, azaz a termékek élethű fotóit helyezik ki a termék hűlt helyére. Az áruházlánc szóvivője azt nyilatkozta a Wall Street Journalnek, hogy ezeknek a vevőcsaliknak semmi köze sincs az ellátási lánc gyengélkedéséhez. Az amerikai lap – a brit Zerohedge-hez hasonlóan – az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban is egyre súlyosabb gondokat okozó ellátási káoszról, trükköző élelmiszerüzletekről számol be vonatkozó tényfeltáró anyagában.

 

Címlapkép forrása: Twitter

Érdekes lehet számodra:

Ajánljuk még