×
Kövessen minket Facebook-on is!

Már követem az oldalt!
×

Szárnyal a luxuskocsik piaca a világjárvány közepette is, megannyi Porsche talált gazdára Magyarországon

 

A koronavírus-járvány számos gazdasági ágazatot kényszerített térdre, de az autóipar nem tartozik közéjük. Sőt, a hangzatos luxusmárkák közül több rekordbevételt jelentett 2020-ra. Az első féléves megtorpanás után felpörögtek az eladások.

A Volkswagen-csoporthoz tartozó Porsche rekordbevételről számolt be a tavalyi évről a koronavírus-járvány ellenére. Bevétele 2020-ban 28,7 milliárd euróra emelkedett az egy évvel korábbi 28,5 milliárd euróról.

A tavalyi működési nyereség 4,2 milliárd euróra mérséklődött a 2019. évi 4,4 milliárd euróról. A Porsche tavaly valamivel több mint 272 ezer autót értékesített, ami csupán 3 százalékkal kevesebb a 2019-ben elért rekordszámhoz képest. Ezen belül több mint 20 ezret adott el a teljesen elektromos Taycan modelljéből, aminek a gyártása 2019 decemberében kezdődött.

A Porsche legnagyobb felvevőpiaca tavaly is Kína volt, ahol 88 968 autót adott el, 3 százalékkal többet az egy évvel korábbinál. A Porsche értékesítése tavaly a második legnagyobb piacának számító Egyesült Államokban 7 százalékkal csökkent, Európában – Németországot nem számítva – 4 százalékkal mérséklődött, Németországban pedig 17 százalékkal esett.

A tavaly az Európában eladott Porsche autók 17 százaléka volt teljesen elektromos vagy hibrid. A cég azt tervezi, hogy 2030-ra új autóinak több mint 80 százaléka már elektromos lesz.

Magyarországon 339 Porsche talált gazdára

A tavalyi évben, ahogy nagyjából minden importőr, a Porsche Inter Auto Hungaria Kft.-nél, a Porsche hazai képviseleténél, mi is nehézségekkel és bizonytalanságokkal találtuk magunkat szembe a koronavírus-járványnak köszönhetően – közölte a hirado.hu kérdésére Árvay Péter, a Porsche Inter Auto Hungaria markitengvezetője.

Az év első felében szállítási nehézségek akadtak, melyek a gyári leállásoknak és beszállítói problémáknak voltak köszönhetők, azonban szerencsére az év második felében helyre tudtak billenni a Porsche hazai kiszállításai is.

A marketingvezető ismertette, hogy a vonzó termékpalettának köszönhetően a márka mind itthon, mind a kelet-közép-európai régióban, mind pedig globálisan nem sokkal maradt alul a 2019-es rekordszámoktól: itthon 339 új Porschét adtak át ügyfeleiknek, míg világszerte 272 000 talált gazdára 2020-ban.

A Porsche Taycan, a márka első teljesen elektromos autója (Fotó: MTI/EPA/Felipe Trueba)

A márka új, első tisztán elektromos modellje, a Taycan rengeteg nemzetközi díjat bezsebelve méltán viseli a Porsche pajzsot az orrán, itthon is nagy sikert aratott az új modell.

A Cayenne, illetve Cayenne Coupé, valamint a Macan modellek továbbra is népszerűek, míg a 2020 őszén frissítésen átesett Panamera is vonzó ügyfeleink számára” – fogalmazott Árvay Péter.

A kétajtós modellek közt pedig a márka ikonja, a 911-es, valamint a 718-as modellek szintén töretlen sikernek örvendenek. Két hete pedig bővült a Porsche modellcsalád, megjelent a második tisztán elektromos modell, az új Taycan Cross Turismo, amely már rendelhető, nyár elejétől pedig személyesen is megtekinthető a Porsche Centrum Budapestben – zárta.

Az olasz bika legnyereségesebb éve 2020 volt

A sututtgarti pajzs emblémával ellátott autóiról ismert Porschén kívül a Lamborghini is a legnyereségesebb évét könyvelhette el 2020-ban, amely szintén a Volkswagen-csoporthoz tartozik. „Meg voltunk lepődve” – kommentálta eredményüket az 58 éves márka főnöke, Stephan Winkelmann.

A Bloomberg azt írta, Winkelmann a kiemelkedően sikeres Urus terepjáróban és a kis számban gyártott, nagy értékű autók – amilyen a 3,3 millió dolláros (1 milliárd forint) Sian – eladásában látja a siker kulcsát.

A cég nem árulta el, hogy mekkora árréssel dolgoztak, és hány százalékkal voltak nyereségesebbek a 2019-es évhez képest, de az kiderült, hogy az árbevételük 1,93 milliárd dollár – 594,4 milliárd forint – volt, ami 11 százalékos csökkenést jelent. Mindezt a hetvennapos termelésleállításnak tulajdonították 2020 tavaszán.

A Lamborghini elsődleges piaca továbbra is az Egyesült Államok, ahol 2224 autót adtak el, Németország a második, 607 darabbal, Kína pedig a harmadik, 604-gyel. Tavaly az Urus tette ki a Lamborghini eladásainak 59 százalékát világszerte. A gyártó több megerendelést kapott januárban és februárban, mint a tavalyi év azonos időszakában, amely még a járvány előtti hónapokat jelenti.

Markáns eredmény az Audinál

A koronavírus-járvánnyal dacolva markáns eredményeket tud felmutatni a Volkswagen-csoport egy újabb tagja, az Audi is. A cég árbevétele közel ötvenmillió euró, egész pontosan 49,973, amely átszámítva körülbelül 18,34 milliárd forint.

Ebből a haszon 2,739 millió euró volt, amely pedig 859,32 millió forint. A kormányzati korlátozások és az ellátási lánc megszakításai a gyártás leállítását, majd rövidített munkaidőt eredményeztek az Audi telephelyein is, különösen az év első hat hónapjában, amely globális csökkenést eredményezett az értékesítésben – közölte az Audi.

A piac újjáépülése Kínából indult, és az év második felében produkált stabil teljesítmény, valamint a negyedik negyedéves rekordadatok segítették.

A Mercedes elérte a 2019-es rekorderedményt Magyarországon

2020-ban ismét elérte a 2019-es rekorderedményt a Mercedes-Benz Hungária Kft., 4500 forgalomba helyezett személyautóval – közölte a cég. A Datahouse hivatalos adatai alapján 4501 Mercedes-Benz személyautót helyeztek forgalomba tavaly Magyarországon, ezzel pedig a márka ötödik alkalommal érte el az első helyet a prémium autómárkák értékesítési rangsorában.

Azt írták, csaknem ötszörösére nőtt a Mercedes-Benz Hungária teljesen elektromos és plug-in hibrid személyautó-eladásainak száma, és taroltak a városi terepjárók, hiszen az eladások csaknem fele ebből a kategóriából került ki.

Mintegy ezer darabot regisztráltak tavaly a kecskeméti Mercedes-Benz-gyárban készülő A osztály, valamint CLA és CLA Shooting Brake modellekből, ezzel a 2020-as Mercedes-Benz személyautó-eladások csaknem negyedét tették ki az itthon készülő modellek.

Legördül az első hibrid autó, egy Mercedes-Benz CLA 250 e Coupé a kecskeméti Mercedes-gyár gyártósoráról (Fotó: MTI/Ujvári Sándor)

A Mercedes-Benz Hungária Kereskedelmi Kft. értékesítéseinek nettó árbevétele 2019-ben több mint 113 milliárd forint, 2018-ban pedig több mint 108 milliárd forint volt. Ennek jelentős része, mintegy 98 százaléka mindkét évben a belföldi értékesítésből származott.

A Mercedes-Benz eladásainak az egy évvel korábbihoz képest jelentős

növekedésével indította az évet a német Daimler autógyártó konszern.

A Daimler honlapján hétfőn közzétett kimutatás alapján januárban 179 ezer Mercedes-Benz márkájú személygépkocsit szállított le a konszern a nagykereskedőknek, 10,5 százalékkal többet, mint 2020 januárjában. Mercedes-Benz furgonból az idén januárban 23 ezer került a kereskedőkhöz, több az egy évvel korábbi 21,5 ezernél

A BMW magyarországi csoportja is elégedett tavalyi eredményeivel

Bár Magyarországon az újautó-piac csaknem 19 százalékot esett tavaly, a BMW megközelítette előző évi eredményeit, és a prémium szegmensben 33,3 százalékos piaci részesedést ért el – közölte Maciej Galant, a BMW Group Magyarország ügyvezető igazgatója, a márka évértékelő online sajtótájékoztatóján.

Mint mondta, a 2020-as év nagyon nehéz volt az autóipari szereplők számára, de a BMW összességében elégedett az eredményeivel, hiszen nemzetközi szinten a legnépszerűbb prémiumautó-gyártó volt.

Tavaly a globális piacon a koronavírus-járvány nehézségei ellenére 2 324 809 autót értékesített a BMW-csoport, ami 8,4 százalékos csökkenést jelent, de a negyedik negyedévben már 3,2 százalékos erősödést ért el a 2019-es hasonló időszakhoz képest.

A BMW M2 CS a Los Angeles-i autószalonon (Fotó: MTI/EPA/Ringo Chiu)

A BMW-csoport 31,8 százalékos növekedést ért el a teljesen elektromos és plug-in hibrid modellek eladásában, ezekből 192 646 darabot adtak el – ismertette Maciej Galant.

Salgó András vállalati kommunikációs igazgató arról számolt be, hogy Magyarországon 3514 BMW-t és 366 Minit adtak el tavaly. Legsikeresebb a BMW 3-as sorozat volt, ebből 543-at értékesítettek. A BMW márka értékesítése Magyarországon 5 százalékkal csökkent 2020-ban.

Kiemelte, hogy 545 plug-in hibrid hajtású autót adtak el itthon, ez 32 százalékos növekedés, míg a teljesen elektromos, i3-as BMW-ből annak ellenére adtak el 187-et, hogy már hetedik éve a piacon van. A tavaly bemutatott, teljesen elektromos Miniből pedig 75 darabot értékesítettek.