„Csökkennek a közúti balesetek, a halálos kimenetelű balesetek, illetve a sérülést okozó balesetek száma, ugyanakkor a csökkenés nem elég gyors”– szögezte le Deli Andor, a Fidesz Európai parlamenti képviselője, aki szintén felszólalt a vitában.
Hozzátette: Az egykori célkitűzés, miszerint 2010 és 2020 között a felére csökkenjen a balesetek száma, nem sikerült. Félő, hogy a 2020 és 2030-ra tervezett számadatok vonatkozásában sem sikerül elérni a célkitűzéseket, ezért még nagyobb figyelmet kell az ügyre fordítani.
Deli Andor az Európai Parlament plenáris ülésén új balesetmegelőzési, a közlekedés biztonságát szolgáló technológiák fejlesztését, kifejlesztését, illetve bevezetését szorgalmazta.
„Nagyon fontos az, hogy minél szélesebb körben elérhetővé váljanak a legújabb technikai megoldások. Ugyanakkor a probléma abban van, hogy sokszor ezek a legújabb technológiák drágák, és leginkább csak a magasabb árkategóriájú járművekbe kerülnek be. Azt gondolom, hogy a közlekedésbiztonság arról kell hogy szóljon, hogy ez mindenkire kiterjeszthető legyen. Ezen kell majd dolgozni, és megoldásokat találni, hogy hogy is lehet legszélesebb körben teríteni azokat az újításokat, amik életeket menthetnek” – fejtette ki.
A parlamenti képviselő hangsúlyozta, fontos, hogy a gyártók már a kutatási fázisban is részesüljenek az uniós támogatásokban.
A cikk az Euranet Plus szervezettel, az Európai Unióról szóló hírek legfontosabb rádiós hálózatával együttműködésben készült. Értsük meg jobban Európát!
A címlapfotó illusztráció.