Aktuális

Újabb palesztinpárti tüntetés kezdődött Párizsban, ahol a francia labdarúgó-válogatott Izraelt fogadta

Az EU 50 millió euró hitellel segíti az orosz gyártású kijevi metrókocsik cseréjét

Az Európai Beruházási Bank (EIB) 50 millió euró (mintegy 19,5 milliárd forint) értékben írt alá hitelmegállapodási szerződést Kijevvel, a város orosz gyártmányú metrókocsi-állományának lecseréléséről energiahatékony szerelvényekre, illetve új metrókocsik vásárlásának finanszírozásáról.

A luxembourgi székhelyű uniós bank közleménye szerint a beruházás segíti Kijevet abban, hogy metróállománya a továbbiakban ne szoruljon oroszországi gyártású alkatrészekre, valamint, hogy rugalmasabb és megbízhatóbb közlekedést biztosítson a város számára.

Kiemelték, a finanszírozás elengedhetetlen ahhoz, hogy az ukrán főváros „mozgásban maradjon”.

Közölték, az uniós Ukrajna-alap által támogatott 50 millió eurós finanszírozás az EIB által jóváhagyott nagyobb, 200 millió eurós hitelcsomag első részlete, amely a metró-infrastruktúra fejlesztésére áll Kijev rendelkezésére. A fennmaradó 150 millió eurót egy, az EIB által finanszírozott, további új metrókocsik vásárlásának lehetőségét vizsgáló megvalósíthatósági tanulmány alapján biztosítják majd. A csomag végső célja a kijevi metró meglévő flottjának teljes cseréje. A finanszírozás lehetővé teszi a kijevi metrórendszert üzemeltető önkormányzati vállalat számára, hogy 120-160 metrókocsit korszerűsítsen vagy cseréljen, javítva ezzel a város közlekedési infrastruktúráját – írták.

Emlékeztettek, az orosz-ukrán háborút megelőzően Kijev metrókocsi-flottájának 80 százaléka származott orosz gyártóktól, így a város vezetése stratégiai prioritásként kezeli az orosz alkatészfüggőség megszüntetését. Mivel a flotta több mint 60 százalékának már lejárt a hivatalos működési ideje, az új finanszírozás lehetővé teszi az elavult metrókocsik korszerű, energiahatékony szerelvényekkel történő helyettesítését helyi vagy nemzetközi szállítók termékeivel – emelték ki. A törekvés összhangban van a kijevi városfejlesztés 2025-re kitűzött, valamint Ukrajna 2030-ig megvalósítani kívánt nemzeti közlekedési stratégiájával egyaránt, amelyek célja egy fenntarthatóbb és megbízhatóbb tömegközlekedési rendszer kiépítése – tették hozzá.

A kiemelt kép illusztráció.

Ajánljuk még