Kapcsolódó tartalom
A meghibásodás a Microsoft 365 alkalmazásokat és szolgáltatásokat érintette.
Az amerikai technológiai óriásvállalat időközben szintén azt közölte, hogy már orvosolta a problémát előidéző okot. A Microsoft a honlapján azt írta, hogy befejezte a hibaelhárítási műveleteket, és a telemetriájuk azt jelzi, hogy valamennyi, korábban érintett Microsoft 365 alkalmazás és szolgáltatás helyreállt.
George Kurtz, a CrowdStrike vezérigazgatója az X-en közölte, hogy a cég aktívan együttműködik az érintett felhasználókkal a Windows Hosts fájlok egyetlen tartalmi frissítésében előforduló hiba elhárításában.
Kurtz szerint nem biztonsági incidens történt. „A problémát azonosították, elszigetelték és folyik a javítása” – írta akkor, hozzátéve, hogy a Mac és Linux rendszerek nincsenek veszélyben.
„Nagyon sajnáljuk a felhasználóknak, utazóknak, illetve minden érintettnek okozott következményeket, ideértve saját vállalatunkat is” – hangsúlyozta Kurtz az NBC News hírtelevízió Today című műsorában.
„Felhasználóink közül sokan újraindítják rendszereiket és azok ismét működni fognak” – mondta Kurtz, ugyanakkor elismerte, hogy egyes olyan rendszereknél, amelyek automatikusan nem állnak helyre, ez némi időbe telhet.
A New York-i tőzsdén a CrowdStrike részvényeinek árfolyama a nyitás előtti kereskedésben csaknem 12 százalékot esett, míg a Microsoft részvényei 1,4 százalékot.
A CrowdStrike péntek reggel arról küldött figyelmeztetést ügyfeleinek, hogy a széles körben használt Falcon Sensor szoftver okozta a Microsoft Windows összeomlását és a számítástechnikai zsargonban „kék halálnak” nevezett meghibásodást.
Kiemelt kép: Nem működő jegykezelő automata az újdelhi Indira Gandhi Nemzetközi Repülőtéren 2024. július 19-én, amikor egyelőre tisztázatlan eredetű informatikai hiba akadályozza repülőterek, légitársaságok, vasutak, bankok, távközlési és médiavállalatok és más nagy rendszerek működését világszerte (Fotó: MTI/AP/Sonal Ganguli)