Fontos

Csütörtökön 10-től Kormányinfó

Sopron felett csapott villám a repülőbe, egy másik gép is hasonlóan járt

| Szerző: hirado.hu
Nem sokkal a felszállás után villámcsapás érte az Austrian Airlines (AUA) osztrák légitársaság Bécsből Brüsszelbe tartó Boeing 737-es utasszállító gépét kedd délelőtt. Hétfőn kora este az AUA nápolyi járata került viharba, és csapott bele villám Sopron légterében. Mindkét járat visszafordult és sikeresen leszállt a schwechati repülőtéren, ahol műszaki ellenőrzésnek vetették alá a külső sérüléseket szenvedett repülőgépeket.

A Közép-Európára kiterjedő viharok nemcsak a közutakon, hanem az Austrian Airlines-nál is felfordulást okoztak: néhány óra leforgása alatt az osztrák légitársaság két utasszállító repülőgépébe is belecsapott a villám. A keddi, Brüsszelbe tartó járat utasai között volt Othmar Karas, az Európai Parlament osztrák alelnöke is, aki átélte a rémisztő perceket – számolt be a Kronen Zeitung online kiadása kedden.

A ritka természeti jelenséget a fedélzeten átélő EP-alelnök

egy erős fényvillanásról számolt be a lapnak, majd „rögtön a villanás után egy csattanást is hallottam; azt hittem, egy madár csapódott be a hajtóműbe.”

Az utasok beszámolói szerint a pilóták higgadtan kezelték a helyzetet: megnyugtatták az utasokat a fedélzeti hangosbeszélőn keresztül, majd biztonságosan letették a gépeket a Bécs melletti, schwechati repülőtéren. Szemtanúk szerint a villámcsapás következtében rések keletkeztek a repülőgépek törzsén, emiatt az utasokat átszállították egy másik repülőre, amellyel folytatni tudták az utat Brüsszel felé.

Hétfő este hasonló eset történt az Austrian Airlines Nápolyba tartó járatán, amely

nem sokkal a bécsi felszállást követően viharba került és villámcsapást szenvedett Sopron légterében.

Az AUA kedden kiadott közleményében megerősítette: a repülőgép biztonságban visszatért Bécsbe, műszaki ellenőrzése jelenleg is folyik.

Az osztrák lap felhívja az utazók figyelmét, hogy a viharok nem jelentenek különösebb veszélyt a repülőgépekre. Bár a heves zivatarok idején előfordulhat turbulencia, igen ritkán fordul elő, hogy egy repülőgép közvetlenül egy zivatarzónán repüljön át, a pilóták ugyanis ezeket általában elkerülik.

Forrás: Krone.at

Kiemelt kép: Az Austrian Airlines (AUA) osztrák légitársaság repülőgépei a Bécs–Schwechati nemzetközi repülőtéren, 2020. május 7-én. (Fotó: MTI/EPA/Christian Bruna)

Ajánljuk még