A Media Matters csütörtökön tette közzé jelentését, aminek következtében több nagy hirdető, köztük az IBM, a Comcast, a Disney és az Apple is felfüggesztette hirdetéseit a portálon.
Az X szerint a Media Matters állításai rágalmak, és azzal vádolják a civil szervezetet, hogy
„manipulálta” a platformot, mert olyan fiókokkal végezték a kutatást, amelyek kizárólag a nagy hirdetőket és szélsőséges nézeteket terjesztő fiókokat követtek, és „végtelenül pörgettek és frissítették” az oldalt, amíg ki nem jött a számukra megfelelő eredmény, a szélsőséges posztok mellett megjelenő hirdetések.
Bírósági beadványában az X azt állítja, hogy a Media Matters „az X tipikus felhasználói élményének hamis látszatát keltette” azzal a céllal, hogy ártson a vállalatnak.
A Media Matters vezetője, Angelo Carusone komolyan vehetetlennek nevezte a pert, melynek szerinte egyetlen célja a megfélemlítés és az elhallgattatás. Carusone szerint a jelentésük világosan cáfolja az X állítását, miszerint biztonsági intézkedéseket vezettek be, hogy ártalmas tartalmak mellett ne jelenhessenek meg hirdetések.
„Ha valaki fehér nacionalista tartalmakra keres rá, virágzó reklámkínálattal fog találkozni. A rendszer, amelyről azt állítják, hogy létezik, nem működik úgy, ahogyan mondják”
– fogalmazott Carusone. Az X szerint egyetlen felhasználónál jelentkeztek a szélsőséges tartalmak mellett reklámok, és az a Media Matters.
„A manipulációt legyőzik a számok. Ne hagyják átverni magukat! Álljanak ki az X mellett!” – írta a portálon Linda Yaccarino, a vállalat vezérigazgatója.
A múlt héten maga a portál tulajdonosa, Elon Musk is bírálatok kereszttüzébe került, miután még a Fehér Ház is „ocsmány” antiszemita hazugságnak minősített egy olyan posztot, amelyet a dél-afrikai származású milliárdos helyeslően osztott meg a portálon.
A kiemelt kép illusztráció.