Időjárás

Óriási fordulatot vesz az időjárás – kiderül, mit hoz a zsákban Sándor, József, Benedek

Letaszíthatja az elektromos autógyártás trónjáról a Teslát a kínai BYD?

| Szerző: hirado.hu
Az elmúlt évtizedben a kínai autóipar látványosan terjeszkedett Európában, és ezt a növekedést számos gazdasági mutató is alátámasztja. A kínai autógyártók, mint például a BYD, a NIO és a Geely, ambiciózus tervekkel vágtak neki a globális piacnak, különös tekintettel Európában. Ezek közül kiemelendő a BYD kínai autógyártó cég, amely komoly versenytársra lelhet a Tesla szintén elektromos autókat gyártó amerikai cégnek.

A BYD, vagyis a Build Your Dreams, egy kínai autógyártó vállalat, amely az autóiparban való dinamikus növekedésével és innovációjával hívta fel magára a figyelmet. A vállalatot 1995-ben alapították, és azóta számos autótípust hozott forgalomba. A BYD egyedi megközelítése az elektromos járművek (EV) területén is kiemelkedővé tette őket, és gyakran hasonlítják össze a Tesla autóival.

Kapcsolódó tartalom

A BYD növekedéséhez már nem fér kétség, ugyanis Kína vezető elektromosautó-gyártója csaknem megduplázta adózott eredményét az idei harmadik negyedévben, amikor több mint harmadával nőtt a bevétele éves összevetésben.

A vállalat a szeptember végével záródott negyedévben 10,41 milliárd jüan (1,42 milliárd dollár) nyereségre tett szert, ami 82,2 százalék növekedés a tavalyi azonos időszakhoz képest.

Ugyancsak éves összevetésben a bevétel 38,5 százalékkal, 162,2 milliárd jüanra nőtt. Az adózott eredmény és a bevétel egyaránt rekordnagyságú volt. A kínai járműgyártó az idei első kilenc hónapban összesen 2,07 millió autót értékesített, 76,23 százalékkal többet, mint egy éve.

Kapcsolódó tartalom

Tesla kontra BYD

A Tesla és a BYD is vezető szerepet játszik az elektromos autók terén. Egyes területeken a Tesla fejlettebb, mint a BYD, de a kínai autógyártó cég fejlődése lassan beérheti a Teslát.

  • Márka és piac: A Tesla márkanév az elektromos autók élmezőnyében található, és globálisan ismert és elismert. Mára már a BYD is komoly nemzetközi jelenléttel rendelkezik, különösen az európai és az ázsiai piacokon.
  • Modellválaszték: Mindkét vállalat széles körű modellválasztékkal rendelkezik, de a Tesla különféle szegmensekben is jelen van, beleértve a prémium szegmenst is.
  • Autonóm vezetés: A Tesla jelentős fejlesztéseket hajtott végre az autonóm vezetés terén, például az önvezető funkciókban. A BYD is dolgozik az autonóm vezetés terén, de még nem érte el ugyanazt a szintet, mint a Tesla.
  • Ár és elérhetőség: A BYD elektromos autók gyakran kedvezőbb áron érhetők el, ami lehetővé teszi számukra, hogy szélesebb vásárlókörre tegyenek szert, különösen olyan régiókban, ahol az elektromos mobilitás iránti igény nő.

Európai neves tervezőket is elszipkáznak

Wolfgang Egger, a BYD tervezőigazgatója, az autótervezés terén hatalmas tapasztalattal rendelkezik. Németországból származik, és olyan neves márkáknál dolgozott, mint az Audi és a Alfa Romeo. A tervezői karrierje során olyan ikonikus modellek tervezésében vett részt, mint az Audi TT és az Alfa Romeo 8C Competizione. Egger vezetése alatt a BYD képes volt fejleszteni egyedi és vonzó járműveket, amelyek a kínai és a globális piacokon is sikeresek.

A BYD kínai járműgyártó Seal nevű modellje a Párizsi Autószalon nyitónapján, 2022. október 17-én. (Fotó: MTI/EPA/Teresa Suarez)

De nemcsak német, hanem spanyol tervező is részt vesz a BYD autóinak fejlesztésében. JuanMa López, a BYD vezető külső tervezője, Spanyolországból származik. Korábban a Volkswagennél dolgozott, ahol olyan sikeres modellek tervezésében vett részt, mint a Volkswagen Polo és a SEAT Leon. López tervezőként nagy hangsúlyt fektet a vonalvezetésre és a formatervezésre, ami segített a BYD-nek olyan autókat alkotni, amelyek a modern dizájnt és a funkcionalitást kombinálják.

Ebből is jól látható tehát a kínai elektromos autógyártó cég térnyerése, hiszen ezen tervezők olyan nemzetközi háttérrel rendelkeznek, és hatalmas tudást és szakértelmet hoznak a BYD csapatához, melyek kétségkívül hozzájárulnak ahhoz, hogy a BYD autói modernek, vonzóak és környezetbarátak legyenek, és ezzel a vállalat kitűnjön az autóiparban.

Saját magunk alatt vágjuk a fát?

Korábban beszámoltunk arról, hogy a szeptember 10-én végződő a müncheni Nemzetközi Autószalon első napjától kezdve sorra jelentek meg olyan cikkek, amelyek sötét jövőt vizionáltak az európai autógyártás előtt.

Ezért a témával kapcsolatban a hirado.hu megkérdezte Várkonyi Gábor autópiaci szakértőt a müncheni autókiállításon szerzett tapasztalatairól, az európai autógyártás jövőjéről, illetve Magyarország helyzetéről az iparágon belül.

Kapcsolódó tartalom

Várkonyi Gábor kiemelte, hogy az nemzetközi autókiállítást követően sorra jelentek meg az európai gyártás sötét jövőjéről szóló cikkek – főként a nyugat-európai szaksajtóban –, amelyek leginkább arról szóltak, hogy

általános elbizonytalanodás figyelhető meg az európai gyártók soraiban.

Az eseményen egyedül a kínai autógyártókat lehetett magabiztosságtól és harci kedvtől fűtve látni – emelte ki.

A kínai autóipar, amelyet tíz évvel ezelőtt még lesajnáltunk, mára a legfontosabb és legerősebb kihívójává érett a meglévő struktúráknak. Ez abból is látható, hogy több kínai autógyártó képviseltette magát a müncheni autószalonon, mint ahány európai – tette hozzá.

A kiemelt képen: A BYD Seal elektromos autó bemutatója a 2023-as Japán Mobilitási Kiállításon Tokióban, Japánban, 2023. október 25-én. (Fotó: EPA/FRANCK ROBICHON)

Ajánljuk még