Helybeliek jelezték, hogy a híd korlátjába tett a csavarok olyan lazák, hogy különösebb erőfeszítés nélkül ki lehet szedni azokat – számolt be a Digi24 hírtelevízió nyomán a maszol.ro magyar nyelvű hírportál.
A románi közúti infrastruktúra-kezelő társaság, a CNAIR szóvivője az építési vállalkozók hanyagságáról beszélt, de hangsúlyozta, hogy nem áll fenn a július elején elkészült híd összeomlásának veszélye.
A CNAIR az építést végző vállalkozásokra hárítja a felelősséget, és azzal fenyeget, hogy nem fizeti ki a munkát.
Emberi hanyagságról beszélt Alin Serbanescu, a CNAIR szóvivője is, aki szerint egyesével, gondosan meg kellett volna húzni minden egyes csavart.

Rámutatott, hogy a kivitelező több csapattal is dolgozott, ám nem hangolták össze a munkát, így a csavarok egy részét nem húzták meg. Az infrastruktúra-fejlesztő társaság azonban gondoskodik róla, hogy ezt utólag megtegyék.
Kapcsolódó tartalom
Románia leghosszabb, 1120 méteres fesztávolságú, uniós és kormányzati forrásokból épült, méregdrága Duna-hídján máris nyomvályúk alakultak ki, melyekért a közlekedési miniszter a kamionosokat okolja.
Sorin Grindeanu ugyanakkor megígérte, kijavítják a bukkanókat, melyekre az utóbbi időben folyamatosan panaszkodnak a gépkocsivezetők.
A Duna felett átívelő függőhídon a problémák alig egy hónappal az átadás után jelentkeztek. Brăila mellett júliusban avatták fel az öt év alatt elkészült új Duna-hidat, amely csaknem két kilométeres hosszával és 1120 méteres fesztávolságával az Európai Unió harmadik leghosszabb függőhídja.
Kiemelt képen: Autók haladnak át az újonnan épített Duna-hídon a romániai Brăila közelében, 2023. július 6-án. A Duna felett átívelő Brailai függőhíd a legösszetettebb és legdrágább közúti infrastruktúrát érintő munka, amelyet az elmúlt évtizedekben Romániában végeztek. (Fotó: EPA/Robert Ghement)