Az elmúlt harminc napról készült statisztikákból kiderült, hogy Németország szénerőművekkel termelte a felhasznált villamos energia jelentős részét – írja a V4NA.
A portál felidézte, hogy a napokban lekapcsolták Németország utolsó három atomreaktorát is. Az eredeti terv szerint erre tavaly év végén került volna sor, de a téli energiaválság miatt az erőművek tulajdonosai engedélyt kaptak arra, hogy kis ideig még működtessék azokat.
Kapcsolódó tartalom
Az Isar 2, az Emsland és a Neckarwestheim 2 reaktorok egyenként körülbelül annyi áramot termeltek, mint Svédország legnagyobb atomreaktora, az Oskarshamn 3. Ezen kapacitások eltűnésével azonban
Németország még inkább kitett lesz a megbízhatatlan, és hektikusan termelő megújuló energiáknak, illetve a környező országoknak.
Kapcsolódó tartalom
Németország az atomenergia kiesésével még inkább függővé válik a szénenergiától. A német kormány korábban kijelentette, hogy a több és bővített szivattyús tárolóerőmű javítani fogja a szél- és napenergia hasznosításának képességét, amelybe az ország az elmúlt években beruházott, azonban ezen energiaforrások időjárásnak való kitettségét még így sem sikerült kiküszöbölni.
Kapcsolódó tartalom
Mára Németország az EU azon országai közé került, ahol a legmagasabb az egy megtermelt kilowattórára jutó szén-dioxid-kibocsátás. Az ország ugyanis a korábban hangoztatott környezetvédelmi irányelveivel ellentétben, egyre inkább a magas károsanyag-kibocsátással járó villamosenergia-termelő kapacitásokra, például a szénerőművekre támaszkodik.
Kapcsolódó tartalom
Az ide vonatkozó szén-dioxid-kibocsátás számos fejlődő országnál is magasabb volt Németországban.
Az elmúlt harminc napról készült statisztikák szerint az ország energiatermelése környezetszennyezőbb volt Szerbiánál, Nigériánál és Hondurasnál is.
A Deutsche Bahn szerint az elmúlt hónapokban egyébként megduplázódott a Németországon keresztül vasúton szállított szén mennyisége. Október óta naponta átlagosan harmincezer tonna szenet szállítanak vonatok az Északi-tenger kikötőiből a nagy erőművekbe Németország-szerte. Annak érdekében, hogy a szállítmányok időben célba érjenek a már így is erősen igénybe vett vasúti hálózaton, átmenetileg elsőbbséget élveznek. Ráadásul a szükséges mennyiség zavartalan szállítása érdekében a vasúti leányvállalat, a DB Cargo több mint ezer vagont állított ismét forgalomba, amelyeket korábban már leselejteztek.
Kapcsolódó tartalom
A szállított szén jelentős részét Rotterdam és Amszterdam kikötőiben rakják fel a vonatokra. Az útvonalak egyik fókuszpontja ezután a dél-németországi és a Saar-vidéki erőművekhez vezet.
Kiemelt kép forrása: MTI/EPA/Sascha Steinbach