Görögország történetének legsúlyosabb vasúti szerencsétlensége február 28-án történt hajnalban, amikor egy Athénból Szalonikibe tartó személyvonat és egy tehervonat ugyanazon a vágányon haladva frontálisan összeütközött. A balesetben 57-en vesztették életüket, és több százan megsérültek.
A tömegbalesetet követően több városban is kormányellenes tüntetések robbantak ki és munkabeszüntetések kezdődtek, beleértve a görög vasúti dolgozók sztrájkját is, amelynek következtében leállt az ország vasúti közlekedése.
A görög hatóságok emellett a tömegszerencsétlenség részleteinek kivizsgálása és a nyomozás idejére felfüggesztették a teljes vasúti közlekedést az Athén-Szaloniki útvonalon.
A görög állami televízió, az ERT beszámolója szerint szerdára csaknem az egész országban helyreállt a vasúti közlekedés, az Athént a fővárosi repülőtérrel összekötő elővárosi vasútvonalon is újra járnak a szerelvények. Egyedül az Athén és Szaloniki közötti vonalon – ahol a baleset történt – nem járnak még az intercity szerelvények, ezek a vonatok itt majd csak április elsejétől közlekednek ismét.
Kapcsolódó tartalom
Kiriákosz Micotákisz görög miniszterelnök bocsánatot kért a vonatbalesetében érintettek családtagjaitól, és elismerte, hogy a biztonsági intézkedések és az automatizált ellenőrzőrendszer hiánya okozhatta a balesetet, miután a mindenkori görög kormányzat az elmúlt 20 évben elhanyagolta a vasútfejlesztéseket.
A szakszervezeti vezetők már korábban felhívták a figyelmet a problémákra, elsősorban a jelzőrendszer hiányosságaira.
A görög vasútfelügyelet (RAS) jelentésében megállapította, hogy a pályavasutakat üzemeltető görög állami vasúttársaság (OSE) személyzeti képzése szakszerűtlen, nem megfelelő.
A katasztrófa után a láriszai állomásfőnököt előzetes letartóztatásba helyezték, miután elismerte a felelősségét a balesetben. A férfi ellen gondatlanságból elkövetett több rendbeli emberölés miatt indult eljárás.