Legfrissebb

Négy hónapon belül negyedszer tört ki vulkán Izland legsűrűbben lakott részén – videón a lávafolyam

Az uniós szabályozás miatt a komplett autóipar elhagyhatja Németországot

| Szerző: hirado.hu
Amennyiben életbe lép a belső égésű motorral szerelt új gépkocsik forgalomba helyezésére vonatkozó uniós szabályozás 2035-ben, egy komplett iparág vándorolhat ki Németországból. A német autóipar helyzetét emellett a magas energiaárak és a bürokratikus szabályozások nehezítik. A megoldás Mexikó, az Egyesült Államok vagy éppen Kína lehet. Vége a Made in Germany nimbuszának?

 

A második világháborút követően a német ipar egyik zászlóshajója a wolfsburgi székhelyű Volkswagen volt. Az egykor megbízható és megfizethető modelleket gyártó vállalat ma is a német ipar egyik éllovasa, több sikeres márkát is tulajdonol.

A jövője – és általában az egész német autóiparé – azonban nem túl rózsás. Az elhibázott szankciós politika miatt brutálisan megemelkedett energiaárak és az Európai Unió bürokratikus rendszere mellett a belső égésű motorok megszüntetését célzó uniós direktíva roppant nehéz helyzetbe sodorhatja az autógyártást.

Kapcsolódó tartalom

Ahogy mi is beszámoltunk róla – amennyiben elfogadják –, 2035-től nem lehet belső égésű motorral működő gépkocsit üzembe helyezni az unió területén. Ez pedig óriási csapás lehet a német autóiparnak, mely hagyományosan a benzin- és dízelüzemű autók gyártására szakosodott.

Kapcsolódó tartalom

„Nem építünk elektromos autókat gyártó üzemeket, hanem a meglévőket alakítjuk át”

– jelentette ki a közelmúltban Arno Antlitz, a Volkswagen (VW) pénzügyi igazgatója. Legalábbis Németországban nem épül új gyár, ugyanis az Egyesült Államokban – a washingtoni kormányzat milliárdos támogatásával – elektromos autókat gyártó üzemet épít a VW, ahol az egykor sikeres Scout márka feltámasztott példányai gördülnek majd le a gyártósorról. Német sajtóinformációk szerint a VW példáját a Ford, a BMW és az Audi is követheti, és az Egyesült Államok mellett Kínába vagy épp Mexikóba vihetik a termelésüket:

ez pedig százezer németországi munkahely elvesztéséhez vezethet.

Kapcsolódó tartalom

Oliver Falck közgazdász szerint jelenleg a globális autóipar dezindusztrializációja zajlik, mely az elektromos autók gyártásának térnyerése miatt következett be. Szerinte azok a gyártók, amelyek hagyományos motorokkal szerelt autók mellett már elektromos gépkocsikat is gyártanak,

nagy veszteségekkel kell szembenézzenek, ugyanis le kell szereljék a hagyományos gyártósort, így munkásokat kell elbocsátaniuk.

Kapcsolódó tartalom

A német gyártók mellett az amerikai Tesla is azt tervezi, hogy nem bővíti gyáregységét Németországban, új akkumulátorgyárát is az Egyesült Államokban építi fel, mely ország tárt karokkal fogadja az autóipar szereplőit, és nem gördít olyan akadályokat eléjük, mint Frans Timmermans, az Európai Bizottság baloldali alelnöke, aki a belső égésű motorok egyik leghangosabb ellensége, és már 2026-tól betiltaná forgalomba helyezésüket az unió területén.

Az elektromos autók gyártásának favorizálása mellett az öreg kontinens ellen szólnak a magas gyártási költségek és az egyre jobban elszabaduló energiaárak, melyek mind arra ösztönzik a gyártókat, hogy ne Európában fejlesszenek, építsenek újabb gyárat.

Kapcsolódó tartalom

Az előrejelzések szerint mintegy százezer autóipari munkahely fog megszűnni 2029-ig Németországban, és ez érinti majd a gyárak beszállítóit is. Erre hívta fel a figyelmet a Német Autóipari Szövetség is, és kiemelte, Berlinnek és Brüsszelnek egyaránt biztosítania kellene a szegmens versenyképességét.

Kérdés, a Németországot, Lengyelországot, Olaszországot és Bulgáriát tömörítő „autóbarátblokk”, mely továbbra is kiáll a hagyományos autógyártás mellett, mennyire lesz erős Brüsszellel szemben.

Kapcsolódó tartalom

Forrás: Focus.de

A kiemelt kép illusztráció.

Ajánljuk még