Úgy tűnik, Kína megelőzi az Egyesült Államokat és Dél-Koreát, és már ők a világ második számú személygépkocsi exportőrei.
A Kínában gyártott járművek tengerentúli szállításai 2020 óta megháromszorozódottak: tavaly 2,5 millió járművet dobtak piacra
a Kínai Személyautó Szövetség adatai szerint. A Közel-Keleten és Latin-Amerikában a kínai autómárkák „piacvezetőkké” váltak.
Kapcsolódó tartalom
Komoly piaci tényező
Ezek közé a járművek közé tartozik a kínai gyártású Tesla, valamint a kínai tulajdonban lévő Volvo és MG. Az olyan kínai márkák, mint a Nio és a BYD szintén feljövőben vannak, hiszen
világszerte élre törnek az elektromos autók.
A Mercedes-Benz Group AG vezérigazgatója, Ola Kallenius tavaly októberben komoly piaci tényezőként emlegette a kínai autódömpinget – írja a zerohedge.com.
Egy brit autóvásárló, aki egy kínai gyártmányú Polestar márkájú kocsit választott a Tesla vagy a Porsche helyett, a Bloombergnek elmondta: „Sokan elfordítják a fejüket, részben a színe miatt, részben pedig azért, mert az emberek nem tudják, mi ez. Voltak aggályaim, de a tesztvezetés minden kétségemet eloszlatta a minőségi problémákkal kapcsolatban.”
A Bloomberg által idézett Stellantis NV járműipari konszern vezérigazgatója, Carlos Tavares januárban fölvetette: nem tartja kizártnak, hogy Európa „legalább részben lezárja határait a kínai riválisok előtt” – legalábbis szerinte ez lehet az egyik alternatíva.
(Címlapfotó: Bemutatják az új Audi A6 e-tron elektromos tanulmányautót a 19. Sanghaji Nemzetközi Autóipari Kiállítás sajtónapján, 2021. április 19-én. Fotó: MTI/EPA/Alex Plavevski)