Dudenhöffer, a duisburgi egyetem professzora, a Center Automotive Research (CAR) kutatóintézet vezetője szerint jövőre 484 ezer elektromos autót értékesítenek majd Németországban, ami 21,3 százalékos piaci részesedésnek felel majd meg a teljes forgalomban, 2024-ben pedig már csak 362 ezret, szemben az idén várható mintegy 720 ezerrel.
Az elektromos autók piaci részesedése ezzel a mostani 27,8 százalékról 2024-ben csaknem a felére, 14 százalékra csökkenne. Dudenhöffer szerint az elektromos autók a kormányzati támogatás korlátozása, valamint a jelentős mértékben megemelkedett energiaárak miatt válnak majd kevésbé kelendővé.
A plug-in hibridek már a jövő évtől egyáltalán nem kapnak támogatást Németországban.
A teljesen elektromos akkumulátoros járművekre pedig az „innovációs prémium” a nettó listaáraktól függően 4500-6750 euró közötti összegre csökken a korábbi 7500-9000 euróról. A CAR becslései szerint a támogatási keret ráadásul 2023 végére ki is merül.
A kiemelt kép illusztráció.