„Az Apple többnyire már nem hirdet a Twitteren. Utálják a szólásszabadságot Amerikában?” – fogalmazott hétfőn közzétett bejegyzésében a Twitter vezérigazgatója, Elon Musk.
Apple has mostly stopped advertising on Twitter. Do they hate free speech in America?
— Elon Musk (@elonmusk) November 28, 2022
Elon Musk 2022 tavaszán jelentette be, hogy megvásárolná a Twitter vállalat részvényeinek többségét, továbbá a szólásszabadság főterévé tenné a platformot. Az üzletember ezt követően október végén át is vette a felület irányítását, és számos radikális változást eszközölt, többek között feloldotta Donald Trump korábbi amerikai elnök letiltott fiókját és „amnesztiát” hirdetett az oldal korábban felfüggesztett felhasználóira vonatkozóan.
Elon Musk a platform átvétele óta számos bírálatot kapott. Többek között Guy Verhofstadt liberális európai parlamenti képviselője is szorgalmazta Musk „felelősségre vonását” egy EP-ben megtartott meghallgatás keretein belül, mondván, hogy az európai értékeknek a Twitterre is vonatkozniuk kell.
Kapcsolódó tartalom
A techmilliárdos közösségi oldalán a napokban számos bejegyzést is közzétett, melyekben azt ígérte,
a szólásszabadság elnyomásáról szóló Twitter-aktákat fog hamarosan közzétenni, ugyanis a nyilvánosság megérdemli, hogy megtudja, mi történt valójában.
Az Apple nyomást gyakorol a Twitterre?
A Reuters hírügynökség kiemelte, Musk szerint az okostelefonokat gyártó világvállalat nyomást gyakorol a platformjára, melynek oka, hogy az üzletember korábban jelezte, a moderálások következtében letiltott fiókokat vissza fogja állítani.
A milliárdos hétfőn közzétett bejegyzésben arról számolt be, hogy
az Apple azzal fenyegetőzött, hogy visszatartja a Twittert az applikációkat kínáló áruházából (App Store), azonban ennek okát nem árulta el.
Apple has also threatened to withhold Twitter from its App Store, but won’t tell us why
— Elon Musk (@elonmusk) November 28, 2022
Az Apple által meg nem erősített akció azonban nem lenne szokatlan, hiszen az Apple rendszeresen érvényesítette akaratát, amelyek olyan konzervatív irányultságú alkalmazások az App Store-ból történő eltávolításához vezettek, mint például a Gab, vagy a Parlor – mutatott rá a hírügynökség.
A Pathmatics reklámméréssel foglalkozó cég szerint
az Apple jelentősen csökkentette heti hirdetéseit a Twitteren, mióta Musk vette át közösségi médiaplatform vezetését.
A techmilliárdos közbelépése óta egyre több cég állította le vagy szünetelteti hirdetéseit a közösségi platformon. A Twitter bevételeinek mintegy 90 százalékát a reklámeladások teszi ki – hangsúlyozta a Reuters.
Musk mindemellett a hónap elején azt mondta, a Twitter felületén hatalmas bevételcsökkenést tapasztaltak, továbbá az aktivista csoportokat okolta a hirdetők nyomás alá helyezéséért.
Kapcsolódó tartalom
A kiemelt kép illusztráció. (Fotó: EPA/Justin Lane)