logo

Műsorújság

×
Kövessen minket Facebook-on is!

Már követem az oldalt!

Vezető nélküli fogaskerekűt szállít a Stadler

A Stadler nemzetközi vasúti járműgyártó cég vezető nélküli fogaskerekű vonatot szállít a svájci Appenzeller Bahnen megrendelésére a Rheineck-Walzenhausen vasútvonalra, a szerelvény a már több mint 64 éve üzemelő járművet váltja le – közölte a Stadler szerdán.

Az új vonat forgalomba helyezését az üzemeltető vasúttársaság 2026-ra tervezi. A tájékoztatás szerint ez lesz az első alkalom, hogy a Stadler hegyi vasúti járművet szerel fel saját fejlesztésű CBTC (Kommunikáció alapú Vonatvezérlő Rendszer) megoldásával, amely lehetővé teszi az automatizált és vezető nélküli működést.

A közleményben kiemelték, a Rheineck-Walzenhausen vonal olyan, teljesen automatizált rendszer lesz, ahol a jármű nem zárt területen, hanem szabad pályán közlekedik.

A CBTC-megoldás a pálya felügyeletét és az akadályok észlelését is átveszi.

A Stadler 80 éve gyárt vonatokat, a cégcsoport több mint 13 000 alkalmazottat foglalkoztat a világ különböző részén lévő gyártási és mérnöki központjaiban, karbantartó telephelyein. A csoport árbevétele 2021-ben 18 százalékkal 3,6 milliárd svájci frankra emelkedett az előző évhez képest, 2022-re 3,7-4,0 milliárd svájci frank közötti árbevételt várnak.

Magyarországon három leányvállalattal – Stadler Szolnok Kft., Stadler Magyarország Vasúti Karbantartó Kft., Stadler Trains Magyarország Kft. – van jelen, a tavalyi átlagos foglalkoztatotti létszám 755 fő volt.

A konszolidált adatok szerint 2021-ben a három leányvállalatnak Magyarországon 54 milliárd forint árbevétele volt, ami 13,25 százalékos növekedés 2020-hoz képest. A cég Magyarországon több mint 50 milliárd forint beruházást hajtott végre 2007 óta.

A kiemelt kép illusztráció (Fotó: MTI  Bodnár Boglárka)

Ajánljuk még