logo

Műsorújság

×
Kövessen minket Facebook-on is!

Már követem az oldalt!

Radikális tanterv óvodáskorúaknak: A nemek olyanok, mint a világűr, mert annyiféleképpen lehetünk különböző neműek, mint ahány csillag van az égen

Csak felnőtteknek!

Az oldal alkalmas kiskorúak fizikai, szellemi vagy erkölcsi fejlődésének kedvezőtlen befolyásolására.

Tartalma a 2010. évi CLXXXV. médiaszolgáltatásokról és a tömegkommunikációról szóló törvény által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartozik.

| Szerző: hirado.hu
Háborút indítottak a férfi-női kettősség, azaz a hagyományos, bináris nemi identitásfelfogás ellen a portlandi állami iskolák. Az új radikális tanterv már óvodás koruktól az úgynevezett „végtelen nemi spektrum” felfedezésére kondicionálja a gyermekeket. Az óvodáskorúak anatómiaórával kezdenek, a fiú és a lány kifejezést a „pénisszel rendelkező személy ” és a „szeméremtesttel rendelkező személy ” szókapcsolatokkal váltják fel. A tanterv szerint a lányoknak lehet pénisze, a fiúknak meg szeméremteste. A tananyag szerint az elnyomó fehér heteroszexuálisok gyarmatosították a nemeket és uralkodnak a faji és szexuális kisebbségek felett.

A Portlandi Közoktatási Intézmény egy munkatársától szerezte meg Christopher Rufo, az amerikai Manhattan Institute vezető munkatársa azokat a dokumentumokat, amelyek leleplezik az állami iskolai tanulók számára bevezetés alatt álló identitásformáló programját. A tervezetet a kerület számos, öt-tízéves diákokat befogadó osztályában elfogadták – írja weboldalán a konzervatív aktivista.

A tervezet felvetése szerint a kiváltságos fehér heteroszexuálisok elnyomó rendszert hoztak létre, hogy uralkodjanak a faji és szexuális kisebbségek felett.

A nyugati társadalmak „a nemeket gyarmatosították”, a kialakított nyelvezetet pedig az alternatív szexuális identitások eltörlésére használták fel.  Hódításaik nyomvonalán az európaiak szerte a világban honosították a nemekről és a szexualitásról vallott elképzeléseiket. Az Egyesült Államok területét kolonizáló fehér telepesek is ráerőltették az őslakosokra nézeteiket, ami több száz évvel később is hatással van arra, hogyan gondolkodunk és beszélünk a nemekről – olvasható a tantervben.

„Biztosítjuk, hogy a tantervünk LMBTQ+ befogadó legyen a transzneműként, nemi szempontból nem konform, nemi queer és queer diákoknak, hogy biztonságos és befogadó környezetet teremtsünk minden diákunk számára”

– közölte a Portlandi Közoktatási Intézmény.

Anatómia órákkal kezdenek az óvodások

A tantervben az óvodáskorúak anatómiaórával kezdenek, amint az alább látható a gyermekek nemi szerveit grafikus rajzokkal szemléltetik. A tervezetben a fiú és a lány kifejezést kerülve „pénisszel rendelkező személy ” és „szeméremtesttel rendelkező személy ” szókapcsolatokkal váltják fel. A tanterv szerint, egyes lányoknak lehet pénisze és egyes fiúknak lehet szeméremteste.

Bármelyik nemnek és gyereknek bármilyen testtípusa lehet – olvasható a prezentációban.

Ilyen, és ehhez hasonló rajzokkal tanítanak anatómiát majd a gyermekeknek, a portlandi állami iskolákban.

Az első és második osztályos tanulók a tanév során a nemi identitás legfontosabb tételeivel ismerkednek meg először

„Sokan úgy gondolják, hogy csak két nem létezik, lányok és fiúk, ám ez hazugság. Sokféleképpen lehetünk fiúk, lányok, mindkettő vagy egyik sem. A nemi identitás arról szól, hogyan érzed magad belülről” – olvasható a dokumentumban, amelyben szerepel az a megállapítás is, miszerint

„a nemek fogalmát a felnőttek találták ki, hogy csoportokba sorolják az embereket”.

A diákoknak a Nevünk, nemünk és névmásunk című leckét is fel kell dolgozniuk. A tananyagban a következőt tanulják: „A nemek olyanok, mint a világűr, mert annyiféleképpen lehetünk különböző neműek, mint ahány csillag van az égen”. A személyek megváltoztathatják a nevüket, hogy megfeleljen annak, akik valójában, például a nemüknek, a kultúrájuknak, vagy egyszerűen csak annak, ami jobban tetszik nekik”. Lehetnek fiúk, lányok, ciszneműek és transzneműek – olvasható a tantervben.

Néhány ember fiú vagy lány. Néhányan viszont vannak akik nem binárisak, amely azt jelenti, hogy nem fiú és nem lány, hanem csak egyszerűen személy. Vannak akik még nem döntötték el hova sorolják magukat – írja a tanterv prezentációja.

Harmadiktól ötödik osztályig megkezdődnek az „LMBTQIA2S+” aktivizmusról szóló órák

A tanterv a „férfi” és a „nő” kategóriáit az „uralkodó kultúra” megnyilvánulásaként mutatja be, amely a szexuális normákat a kisebbségek elnyomására használja.

„Azt a kultúrát, és azokat a rendszereket és feltételezéseket, hogy mindenki ciszgender, cisznormatívnak nevezzük” – ismerteti a tanterv.

A cisznormatív rendszer a tervezet szerint az elnyomás egy olyan formája, amely „a fehér heteroszexuális cisz fiúk” javára és az „LMBTQIA2S+” emberek büntetésére szolgál.

A portlandi állami iskolák szerint a megoldás a fehér gyarmatosítók felfogásának kiiktatása, és a diákok ösztönzése arra, hogy „a végtelen nemi spektrumban éljenek”. A tanárokat arra kötelezik, hogy irtsák ki a „lányok és fiúk”, „hölgyek és urak”, „anya és apa”, „fiúbarát és barátnő” kifejezéseket a diákok szókészletéből, illetve használjanak helyettük olyan alternatív szavakat, mint az „emberek”, „gyámok” vagy a „barát”.

A gyermekeket arra biztatják, hogy bátran lengessék a „nem bináris”, „genderqueer”, „genderfluid” és a „Two-Spirit” identitások színpompás lobogóit.

A tanterv részletesen elmagyarázza azt is, miként „lehet hormonok és/vagy műtétek” segítségével „szüneteltetni a pubertást”, valamint tanácsokat ad a „nem bináris” identitás és névmások elfogadásához.

 

Ötödik osztály végén elkötelezettséget vállalnak a diákok a változás iránt

A tanterv az ötödik osztály végén arra biztatja a gyerekeket, hogy vállaljanak elkötelezettséget a változás iránt:

vagyis vállalják, hogy politikai aktivisták lesznek a queer elmélet és a tágabb értelemben vett szexuális forradalom érdekében.

Christopher Rufo írása szerint ez a fajta pedagógia megdöbbentő módon egyre gyakoribbá válik az állami iskolarendszerekben szerte az Egyesült Államokban. De szerinte lesz egy végpont. A queer elmélet alapvetően gyenge tudományos elmélet – írja. Ahogy az állami iskolákban gyakorlattá válik, elkezdi károsítani a diákokat, egyesek számára katasztrofális hormonkezeléseket és sebészeti beavatkozásokat fog okozni. Christopher szerint a szülők megértik ezt az ideológiát, és azt, hogy mit akarnak elérni vele, és fellázadnak ellene. Ennek a napnak minél hamarabb el kell jönnie  – írja.

Kapcsolódó tartalom

Ajánljuk még