logo

Műsorújság

×
Kövessen minket Facebook-on is!

Már követem az oldalt!

Óvodásokat, iskolásokat érzékenyítő tantervi ajánlásokat fogalmaz meg egy amerikai iskolai körzet

| Szerző: hirado.hu
Egy minnesotai iskolai körzet partnerségre lépett egy olyan szervezettel, amely érzékenyítő tananyagot javasol a hároméves gyerekeknek.

A probléma természetesen nem új keletű, Alexandra DeSanctis a National Review Online amerikai konzervatív lapban már 2017-ben beszámolt egy kaliforniai esetről, egy úgynevezett „átváltozási szertartásról”, amelyet egy kaliforniai óvónő rendezett. Ekkor azt ünnepelték, hogy egy nemi diszfóriában szenvedő fiú felvette egy kislány ruháját. DeSanctis megjegyezte, hogy a rocklini tanulók sokkolt és dühös szülei nem kaptak előzetes értesítést a „foglalkozásról”, és csak akkor értesültek az egészről, amikor megzavarodott gyermekeik hazatértek.

Az érzékenyítés programja egyenértékű az olvasás és írás tanításával a minnesotai állami iskolai körzetben

A Minnesota állambeli iskolai körzet, a Saint Paul Állami Iskolák úgynevezett méltányossági irodája az AMAZE nevű, méltányossági képzéssel és tanácsadással foglalkozó céggel dolgozik együtt, „hogy fejlesszék a kulturális érzékenységet, ahol minden diák megismerheti önmagát és társait, miközben az olvasás és írás tanulásához kapcsolódó tananyaggal foglalkozik” – jelezte az oktatást védő szülők nonprofit szervezete (Parents Defending Education).

Kapcsolódó tartalom

A kisgyermekeket és serdülőket egyaránt megcélzó szervezet programjainak középpontjában, ahogyan az a honlapjukon is megjelenik, nem más áll, mint a nemi és faji befogadás elősegítése az iskolákban. Az AMAZE Pride-források programja kifejezetten kisgyermekekhez szól, a célja, hogy „támogassa azokat a gyerekeket, akiknek családjában meleg és leszbikus családtag van, hogy megértsék a nemi sokszínűséget”.

Figyelem, az alábbi videó csak erős idegzetű, felnőtt nézőknek szól!

A szervezet általános iskolásoknak szánt útmutatót publikált A nemi sokféleség megértése címmel, amely az tanároknak ad ötleteket, amelyek segítenek „a gyermekekkel folytatott beszélgetések irányításában a nemi sokféleségről, beleértve a nemi identitást és a nemi önkifejezést”.

Önérvényesítés és nemi identitás

A program természetesen könyveket is ajánl az oktatáshoz. Ezek egyike például a My Princess Boy, amely egy nemi zavarokkal küzdő kisfiúról szól, valamint a When Aidan Became a Brother, amely egy fiatal lány nemi átalakulásának történetét mutatja be.

Kapcsolódó tartalom

A My Princess Boy „egy kisfiúról szól, aki szereti a rózsaszínt, a csillogó dolgokat, valamint álma, hogy hercegnővé váljon”. Természetesen ennek megfelelően propagandisztikus célja, hogy beszélgetéseket indítson el a vélt vagy valós nemek közötti eltérésekről.

A When Aidan Became a Brother című könyv összefoglalója így szól: „amikor Aidan megszületett, mindenki azt hitte, hogy lány. Amikor Aidan elmondta a szüleinek, hogy inkább fiúnak érzi magát, ők fogékonyak voltak, és úgy alakították át a dolgokat, hogy azok jobban illeszkedjenek a megváltozott valósághoz”.

Az AMAZE ezzel a mondattal ajánlja javaslatait: „a könyvválogatás önérvényesítésre tanít, amikor a gyerekek nemi identitásáról van szó.”

Bár az iskolakörzet és az AMAZE között megállapodás van, az iskolavezetés azt még nem határozta meg, mely termékeket alkalmazzák az általános és középiskolai osztályokban.

Figyelmeztető ajánlásokat fogalmaz meg a minnesotai iskolai körzet

A 35 ezer diák oktatásáért felelős Saint Paul Állami Iskoláknak van egy úgynevezett „nemi integrációs politikája”, amely kimondja, hogy a diákokat a nemi identitásuknak megfelelő nemi névmással kell szólítani, és hogy a diákoknak lehetővé kell tenni, hogy a nemi identitásuknak megfelelő módon vegyenek részt a tanórán kívüli tevékenységekben, beleértve, de nem kizárólagosan, az iskolán belüli és iskolák közötti atlétikát is.

Az irányelvhez készült brosúra szerint az iskolákban minden hatodik diák az LMBTQ-közösséghez tartozónak, 3,5 százalék pedig transzneműnek vallja magát. Arra is felhívja a tanárok figyelmét, hogy kerüljék az olyan bináris beszédet, mint például fiúk és lányok említése, valamint emeljék ki a leszbikus, meleg, biszexuális, transznemű és queer embereket a tananyagban.

Kapcsolódó tartalom

 

 

Ajánljuk még