×
Kövessen minket Facebook-on is!

Már követem az oldalt!
×

Amiről a CNN magyarországi riportjában nem esett szó

 

Aggódik a magyar demokráciáért az amerikai CNN – derült ki a liberális hírcsatorna Fudan Egyetem elleni tüntetésről szóló cikkéből. Kiemelik az anyagban, hogy Orbán Viktor szoros kapcsolatot épített ki Kínával az utóbbi években, ami a liberális magyar ellenzék szerint veszélyes. A CNN arról nem tesz említést, hogy Gyurcsány Ferenc kormányfőként maga kérte a kínai egyetemet, hogy telepítsen campust Magyarországra. Ráadásul Gyurcsány Ferenc egyik tanácsadója abban az időszakban a hétvégi tüntetés egyik főszereplője, Karácsony Gergely volt – hangzott el az M1 Híradójában.

A liberális ellenzék szerint a Fudan Egyetem budapesti campusa növelné Peking befolyását Magyarországon és az Európai Unióban. A megállapodás értelmében a magyar kormány oda építene campust a sanghaji székhelyű Fudan Egyetemnek, ahová korábban a Diákvárost tervezték – egyebek mellett ilyen állításokat sorakoztatott fel az amerikai CNN a szombati baloldali tüntetésről és annak hátteréről szóló tudósításában.

A cikk szerint Orbán Viktor miniszterelnök szoros kapcsolatokat épített ki Kínával, miközben a magyar ellenzék a Fudan Egyetem ügyét, annak szerintük magas költségei és vélt átláthatatlansága miatt kritizálja.


A CNN a cikkhez egy videót is csatolt:

ám abban nem a tüntetésen készült friss felvételek, hanem a csatorna egy korábbi összeállítása szerepel.

A most újraközölt videó arról szól, hogy Magyarországon veszélyben a demokrácia.

Kína ma fontos, de folyamatosan évről évre fontosabb lesz a következő évtizedekben, az egész világ ma itt tolong – erről a korábbi, Medgyessy Péter által elmondott nyilatkozatról viszont már nem ír a CNN, ahogy arról sem, hogy Magyarország kelet felé forduló politikáját a volt miniszterelnök hirdette meg 2003-ban, amit az akkori MSZP–SZDSZ-koalíció is lelkesen támogatott.

Sőt,

Gyurcsány Ferenc 2007- ben már az ázsiai ország és Magyarország közötti felsőoktatási együttműködésről is tárgyalt.

A balliberális CNN-t ezek a tények nem érdekelték, ahogy az sem, hogy ezekben az időkben Karácsony Gergely Gyurcsány Ferenc politikai tanácsadója volt – írja a V4NA hírügynökség. A portál rámutat: a CNN manipulatív tudósítást közölt Magyarországról, és úgy számolt be a Fudan Egyetem elleni baloldali tüntetésről, hogy nem említette: Gyurcsány Ferenc 2007-ben még könyörgött a sanghaji székhelyű intézménynek, hogy telepítsenek Magyarországra campust.

A V4NA hírügynökség arra hívja fel a figyelmet, hogy a CNN egyértelművé tette:

a baloldal mellett áll a kampányban, amelybe amerikai mintára ezúttal Magyarországon is beavatkozhat.

Nemrég a CNN egyik vezető szerkesztője bukott le azzal, hogy több felvételen is elismerte: hazudtak az Amerikai Egyesült Államok legutóbbi elnökválasztási kampányában. Az egyik ilyen ügy kapcsán a szerkesztő szó szerint azt mondta: olyan sztorit kreáltak, amiről semmit sem tudtak. Ez pedig – ahogy fogalmazott – színtiszta propaganda.

A címlapfotó illusztráció.