logo

Műsorújság

Jelentős tudományos áttörést hozhat a NASA új felfedezése

Először sikerült egy időben a Mars felszínén és az űrből is megörökíteni egy aszteroida becsapódását. Űrkutatók szerint ez már önmagában is nagyszerű eredmény, de ami legalább ennyire fontos, hogy a kráterben a Marsról származó jeget találtak. A NASA szerint a marsi egyenlítő környékén felfedezett jégnek még nagy szerepe lehet a jövőbeli kolonizáló küldetések során – számolt be az M1 Híradó.

Jelentős tudományos áttörést hozhat a NASA új felfedezése a Mars missziók történetében. Ez az első alkalom, hogy egy becsapódás hatásait a felszínen és az űrből is meg tudták figyelni a vörös bolygón.

Mindennap készítünk alacsony felbontású felvételeket a Mars felszínéről. Összeegyeztettük a marsjáró által érzékelt lökéshullám epicentrumát ezekkel az űrből készült felvételekkel és pontosan egybeesett a hely és az idő” – mondta Liliya Posiolova, a küldetést vezető kutató.