logo

Műsorújság

×
Kövessen minket Facebook-on is!

Már követem az oldalt!

Életeket mentett a reklámok hiánya

| Szerző: hirado.hu
A Londoni Közlekedési Vállalat (TfL) 2019-ben betiltotta az egészségtelen élelmiszerek reklámját, mostanra elkészült az első hatástanulmány.

2019 februárjától tilossá vált a TfL teljes területén és járművein az olyan termékek reklámozása, mint a cukros üdítők, csokoládék, sós magvak, és más egészségtelen, magas zsírtartalmú élelmiszerek, ezzel elsődlegesen a gyerekkori elhízás megállítása volt a cél – írja a National Geographic. 

A Sheffieldi Egyetem és a Londoni Higiéniai és Trópusi Orvostudományi Intézet kutatói felmérték, milyen hatása volt eddig ennek az intézkedésnek, és nagyon pozitív eredményről számolhattak be.

A számítások alapján a reklámszabályozással a bevezetésüktől számított első 3 évben 94867 elhízást, 2857 cukorbetegséget és 1915 szív- és érrendszeri megbetegedést előztek meg.

Közel 2 millió vásárlás adatai alapján a reklámok (hiánya) miatt háztartásonként heti 1000 kcal energiamennyiséggel kevesebbet vásároltak a londoni közlekedők, ezen belül kiugróan csökkent az édességek vásárlása (317,9 kcal).

Kapcsolódó tartalom

A valós csökkenés ennél is jelentősebb, ám most csak a felnőttek eseteit vizsgálta a kutatócsoport, a következő lépésben azt mérik fel, hogy milyen hatású volna, ha országosan kiterjesztenék a reklámszabályozást.

„Azt mindannyian tudjuk, milyen erős hatása van a reklámnak arra, amit vásárolunk, s amit eszünk. A kutatás megmutatta, hogy mennyire fontos eszköz a reklámszabályozás abban, hogy az embereket egészségesebb életmód felé tereljük, többletkiadások nélkül” – mondta Dr. Chloe Thomas, a kutatás vezetője.

A kutatók bíznak abban, hogy országosan bevezetik ezt a szabályozást, s így az elhízás, a betegségek megelőzése és az egészségügyi kiadások csökkentése is országos hatásúvá válik.

Ajánljuk még