logo

Műsorújság

Olyan dinoszauruszfosszíliát találták meg a kutatók, hogy még a Jurassic Park megálmodója is csettintene örömében

| Szerző: hirado.hu
Az ősi tengeri hüllőt a tudósok Fionának nevezték el.

Chilei tudósok sikeresen kiemelték a világ egyik legteljesebb, ép embriókkal rendelkező ichtioszaurusz fosszíliáját a chilei Patagónia régióban található Tyndall-gleccserből. Az ősi tengeri hüllőt a tudósok Fionának nevezték el – olvasható a Reuters cikkében.

A négyméter hosszú fosszília segít a tudósoknak tanulmányozni az ichtioszauruszok embrionális fejlődését.

Az ichtioszauruszfosszília érdekessége, hogy egy érintetlen állapotú embriót is találtak benne.  Judith Pardo, a fosszíliát felfedező tudós szerint hihetetlenül fontos leletről van szó.

Fionát több mint egy évtizeddel ezelőtt fedezte fel Pardo, a Magallanes Egyetem GAIA Antarktiszi Kutatóközpontjának paleontológusa, de a helyszín szélsőséges éghajlati viszonyai, a zord terep és a távoli fekvés miatt a kiemelés bonyolult logisztikai kihívást jelentett.

A tudósok 31 napot töltöttek a fosszília gleccserből való kiemelésével, mivel a lelet annyira teljes volt, hogy a paleontológusok közel kétszáz kilogramm súlyú jégtömböt kellett kivágniuk a gleccserből, hogy a csontok épségben maradjanak.

A fosszíliát most a dél-chilei Rio Seco Természettudományi Múzeumban készítik elő, hogy a nagyközönség is minél hamarabb megcsodálhassa a rendkívüli dinoszaurusz leletet.

Pardo arról is beszámolt, hogy a Tyndall-gleccseren eddig már csaknem száz ichtioszaurusz példányt találtak, ezzel a régió az egyik leggazdagabb és legjobban megőrzött ichtioszaurusz-lelőhelyévé vált.

Ajánljuk még