Zádor Balázs, a RECASH egyik alapítója elmondta, hogy cégük két célcsoportot szolgál ki: a felhasználóit, akiknek az app letöltését követően semmi teendője nincs, hogy a bankkártyás vásárlásaik után órákon belül pénzvisszatérítést kapjanak, és a kereskedelmi partnereit, akik e kedvezményeket biztosítják, cserébe a nyers és feldolgozott adatokért, amivel nagyságrendekkel tudják javítani marketingtevékenységük hatékonyságát.
Nem kell többé a hűségpontokat gyűjteni
A 2017-ben alakult társaság számlainformációs szolgáltatóként (AISP) jelenleg hasonló versenytárs nélkül tevékenykedik a pénzügyi intézmények között, hiszen az új EU-s pénzforgalmi irányelv, az úgynevezett PSD2 hazai bevezetésével egy időben váltak aktívvá.
„Európai szinten egy nagyon új piacon vetettük meg a lábunkat, ezért is egyedülálló a kontinensen az, amit mi megvalósítottunk. Gyakorlatilag az ázsiai és amerikai adatszabályozásnál jóval szigorúbb környezetben tudjuk felszabadítani az adatvagyont úgy, hogy azzal a felhasználóknak is kedvezünk. Nemcsak kényelmesebb, hanem megtérülőbb megoldás ez a különféle hűségpontok gyűjtésénél” – mutatott rá a szakember.
Mint fogalmazott, a nyílt bankolás lényege, hogy nagyon biztonságos és szabályozott keretek között férnek hozzá az engedélyezett cégek felhasználók adataihoz, amennyiben utóbbiak ehhez kifejezetten hozzájárultak. A vállalatok így végre tényleg fizetnek az adatokért, valóban pénzt kapnak érte a felhasználók, az applikáció helyettük hajol le a pénzért. A cashback összegek a banki lekönyvelést követő hat órán belül automatikusan megjelennek a felhasználók virtuális számláján. A partnerek kezébe pedig ezzel egy időben egy újfajta, ám rendkívül hatékony marketingeszközt adnak.
„A multik programjai csupán arra jók, hogy a lojalitást fokozzák, de arra, hogy radikálisan növeljék vele a piaci részesedésüket, kevésbé alkalmasak. A mi független rendszerünk profilozza a vásárlókat, a nagy partnerek kizárólagosságot élveznek és lőni tudnak a versenytársak vevőire is. A statisztikák szerint pedig az első cashback után 50-60 százaléknyi felhasználó hű is marad az adott céghez” – értékelte Zádor Balázs az applikáció eredményeit.

25 ezer felhasználó, partnerek közt a Penny, a Praktiker és a Foodpanda is
Az indulás óta eltelt szűk egy év alatt 25 ezer feletti organikus regisztrációt könyveltek el, amit jelentős eredménynek tartanak. A felhasználói szám növekedését most azzal is igyekeznek erősíteni, hogy közösségi finanszírozási kampányba kezdtek.
„Bármelyik regisztrált felhasználónk befektetővé válhat. Az érdeklődést jól mutatja, hogy már most több mint 600-an láttak ebben fantáziát. Ahhoz, hogy egy nagyobb értékű kockázati tőkéhez jussunk, komoly elvárásoknak kell megfelelnünk, a crowdfunding megoldás pedig az ehhez vezető út fontos lépcsőfoka. A közösségi befektetéseket közvetett módon az app felhasználószámának növelésére, így a magasabb megújuló havi bevétel elérésére fordítjuk majd” – mondta.
Végezetül kiemelte, mellettük szól az is, hogy az indulásuktól eltelt rövid idő ellenére olyan partnerekkel rendelkeznek, mint a Rossmann, a Praktiker, a Penny Market vagy éppen a FoodPanda.