Az 1865-ben készült műalkotás egy részén apró repedéseket látott, ami természetes egy ennyi idős festmény egészén, de ezek nem egyenletesen oszlottak el a vásznon, hanem egy területre koncentrálódtak, továbbá fehér festékfoltokat fedezett fel a repedések között, ami a korszakra jellemző sötét színekkel ellentétben állt.
Cincinnati Art Museum’s chief conservator Serena Urry was conducting a routine inspection of the institution’s prized Paul Cézanne painting “Still Life with Bread and Eggs” when she noticed something “odd.” https://t.co/h5TysnE2br
— CNN International (@cnni) December 15, 2022
A múzeum egy röntgenkészülék segítségével megvizsgálta a képet, majd digitális eszközök segítségével egymásra illesztették az eredményeket.
Miután függőlegesen elforgatták a beszkennelt képet, egy férfi képe rajzolódott ki. Az alak testhelyzete és hajvonala alapján a múzeum szakemberei úgy vélik, hogy a portré egy önarckép.
Amennyiben a szakértők feltételezése helyes, úgy ez lenne a festő legkorábbi feljegyzett önábrázolása, aki a húszas évei közepén járt, amikor a csendéletet festette. A festőről ugyan több önarcképet is ismerünk, de szinte mindegyik az 1860-as évek után készült, nagyrészt ceruzával.
Kapcsolódó tartalom
Kiemelt kép: Paul Cézanne önarcképe 1875 körül (Fotó wikipedia.org)