A jazzopera, amely a magyar drámairodalom leglíraibb és legzeneibb prózái közé tartozó darab részleteiből született, megzenésítve és elénekelve mutatja be a két főszereplő végtelenségig hömpölygő, időtlen találkozását és az összetartozás-szétválás szerelemi tébolyát – közölte a produkciót tető alá hozó KúlArt Produkció pénteken az MTI-vel.
Mint írták,
a műből kimetszett nagyjelenetek – miközben megőrzik az eredeti történet színházi alapanyagát – két hangra írt, megzenésített, Szép Ernő-i prózaverssé válnak.
A darab zenei anyagát Szitha Miklós, a Talamba Ütőegyüttes egyik alapítója és Dani János, a Swing á la Django együttes zeneszerzője és gitárosa komponálta, Zöldi Gergely dramaturg szövegkönyve alapján.
A főként zenés színházi produkciók megvalósítását támogató KúlArt Produkció a munkafolyamat kezdeti fázisában kifejezetten a Swing á la Django zenekar repertoárjához, azaz az 1910-es, 1920-as évek zenei világához illő szépirodalmi művet keresett. Ebben a korban született Szép Ernő több nagy színdarabja. A Vőlegény nyelvezete és a szerelmes kettősök dinamikája okán tűnt alkalmasnak a feldolgozásra.
„A szikárabb, szenvtelenebb történetmesélés korában Szép Ernő szövege finomsággal, gyermeki játékossággal, lírával, szenvedélyes túlzásokkal mesél, nem kevésbé egyértelműen és kifejezően ütköztetve a szereplőket”
– idézte Forgács Péter rendezőt a közlemény.
Az alkotógárda magát a szerelmi viszonyt, annak lelkületét igyekszik láttatni a szerelmes jelenetekben. A zene vezeti, formálja az előadást: kiemeli a két szereplőt az eredeti műből, a férfi-nő viszony esszenciáját erőteljesebbre fogalmazza. Ami a szövegben elhangzik, arra a zene rögtön válaszol, ami a zenében megszólal, arra a két színész reflektál – áll az ismertetőben.
Az előadásnak a Budapest Jazz Club, a KúlArt Produkció állandó játszóhelye ad otthont.
A kiemelt kép illusztráció.